مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از پیش‌بینی امکاناتی برای آشنایی عملی شهروندان و بازدیدکنندگان با فناوری‌های ارائه شده در نمایشگاه شهر هوشمند خبر داد.

آشنایی عملی شهروندان با امکانات شهر هوشمند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در نشست خبری هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: در این نمایشگاه بنا داریم دستاوردهای مدیریت شهری را در عرصه‌هایی همچون حمل و نقل، خدمات شهری، شهرسازی و ... به صورت ملموس و واضح به شهروندان مشهد ارائه کنیم.

وی با اشاره به جایگاه شهر مشهد در عرصه هوشمندسازی افزود: مشهد همیشه در عرصه خدمات هوشمند و سرویس‌های الکترونیک پیشتاز بوده است و هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند، بعد از وقفه‌ای چندساله با شکلی جدید برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه، مشهد به عنوان اولین شهر در کشور از «کیف پول شهروندی» رونمایی خواهد کرد. این محصول که یک نرم‌افزار است و بر روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود و برای پرداخت‌های خرد همچون بهای خدمات اتوبوس و تاکسی و نیز برای سایر خریدها به جای کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب قابل استفاده است.
رجائیان با اشاره به برخی برنامه‌های این نمایشگاه تصریح کرد: سند جامع برنامه عملیاتی شهر هوشمند مشهد در ایام برگزاری نمایشگاه رونمایی خواهد شد. همچنین رونمایی از سامانه فاش با هدف ایحاد شفافیت و در اختیار گذاشتن اطلاعات شهری، از رویدادهای دیگر نمایشگاه خواهد بود که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند نظارت بیشتری در امور شهر داشته باشند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد برگزاری مسابقات رباتیک و برنامه‌های کاربردی در ارتباط با شهر هوشمند را از دیگر برنامه‌های جانبی در ایام برگزاری نمایشگاه برشمرد و افزود: آلبوم سه‌بعدی شهر مشهد، نمایش عملی فعالیت پهپادها، ارائه سرویس‌های تخصصی نقشه‌برداری، آشنایی با نحوه کار سامانه‌های زیست‌محیطی و پایش هوا، از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استفاده بیشتر بازدیدکنندگان است.
در ادامه این نشست خبری، مهدی اردکانی مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند نیز به تشریح برنامه‌های نمایشگاه پرداخت و گفت: افتتاحیه نمایشگاه روز ۱۲ دی‌ماه با حضور دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار خواهد شد. همچنین رونمایی از سامانه‌های هوشمند شهرداری مشهد در روز دوم برگزاری نمایشگاه، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت.
 وی افزود: سامانه فضای باز، کیف پول شهروندی و تفاهم‌نامه‌ای در خصوص اینترنت اشیاء از جمله تازه‌های شهر هوشمند در مشهد خواهد بود که در این نمایشگاه رونمایی و معرفی خواهند شد.
مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: امسال بنا داریم نمایشگاه شهر هوشمند را با تمایزاتی ویژه برگزار کنیم. اولین ویژگی این دوره، حضور پرانرژی و پرشور استارت‌آپ‌ها است.
اردکانی درباره حضور چشمگیر مجموعه‌های استارت‌آپی در این نمایشگاه افزود: بیش از ۶۰ شرکت استارت‌آپی نوپا، ۱۰ استارت‌آپ پیشرو و خط‌شکن از میان برندهای معتبر کشوری و نیز ۹ مجموعه سرمایه‌گذاری، شتاب‌دهنده و مرکز رشد در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند حضور دارند. همچنین ۲۲ شرکت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهری نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
 وی در خصوص فرصت‌هایی که برای استفاده شهروندان، علاقمندان و فعالان استارت‌آپی در این نمایشگاه فراهم شده است، اذعان کرد: مباحث هوشمندسازی برای شهروندان تشریح و آموزش داده می‌شود. امکان برقراری ارتباط با بزرگان استارت‌آپی کشور و استفاده از اتاق مربیان استارت‌آپی با حضور مربیان سرشناس ملی، فرصت دیگری است که برای فعالان حوزه استارت‌آپ و بازدیدکنندگان علاقمند به این حوزه فراهم شده است. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه کاربردی کردن خدمات هوشمند است به گونه‌ای که بازدیدکنندگان صرفا امکانات شهر هوشمند را نمی‌بینند، بلکه عملا آن‌ها را تجربه می‌کنند و به صورت کاربردی با ویژگی‌های شهر هوشمند آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.