در گذر از نهم دیماه سال ۹۷، مردم قزوین حماسه دیگری در تاریخ آفریدند.

مردم قزوین حماسه دیگری در تاریخ آفریدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در تاریخ هر ملت روزهای مهم و بیادماندنی وجود دارد که ماندگاری آن روزها را میتوان در اعتقادات و روند شکل گیری آن بیان کرد.

انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی روزهای به یادماندنی و البته تلخ و شیرینی را طی کرده که پیروزی شکوهمند مردم بر طاغوت و رژیم گذشته در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ حمله عراق به ایران، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و ۹ دی ماه ۱۳۸۸ روز بصیرت و میثاق با ولایت از جمله این روزهاست.

شاید بتوان گفت که حماسه ماندگار ۹ دی سال ۱۳۸۸ از جمله روزهای خوب و تاریخی ایران اسلامی بود که هر سال در نهمین روز از دیماه یاد و خاطره این روز در ذهن مردم زنده و ناخودآگاه وحدت مثال‌زدنی در بین نیروهای انقلابی و دلسوزان به عنوان روزی حماسه ساز در ذهن یادآوری میشود.

نهم دیماه سال ۸۸ و حضور مردم ایران دراین روز به معنی دفاع از هیچ حزب، گروه و جناحی نبود و شاهد حضور خالص مردم بدون هیچ چشم داشتی بودیم و به خوبی میتوان گفت که کسی برای حمایت از دولت وارد میدان نشد و در دست هیچ فردی تصویری از رئیس‌جمهوری نبود؛ این‌بار خروش مردم خالصانه برای دفاع از هویت نظام جمهوری اسلامی و دفاع از ولایت فقیه بود که شعارهای جدیدی بود که از پیوند عشق به ولایت، عاشورا، انقلاب و نفرت از دشمنان حریم ولایت به دست آمده بود و این نشان از اعتقادات سیاسی مذهبی مردم یک کشور داشت.
 

اتفاقی که در این روز افتاد نشانه اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی بود و در عمل ثابت شد بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی همچنان مردم پایبند به اصول اولیه انقلاب سال ۵۷ هستند و در مسیر این اتفاقات عموم مردم، که عامل اصلی این رخداد بزرگ بودند، نظرات متفاوتی در محافل از این روز بیان کردند و همچنان  به تحلیل وقایع این روز در سال ۸۸ می‌پردازند که برخی از این نظرات در روزهای اخیر که نزدیک به سالروز این روز تاریخی با این پرسش که "چرا روز ۹ دی را حماسه نامیدند" جمع‌آوری شد که با هیچ پیشینه و به دور از اعمال نظر شخصی بیانگر واقعیات ذهنی عموم جامعه از آن اتفاق است که این نظرات را با هم مرور می‌کنیم.

امروز و بعد از گذشت اتفاق و حوادث سال ۸۸، مردم قزوین نیز همچنان پای دفاع از انقلاب و آرمانهای آن هستند.

امروز در گذر از صبح روز یکشنبه در خیابان سپه، نوایی از فریادهای استکبارستیزی به گوش شنیده میشد که گویی حماسه ۹ دیگری رقم میخورد؛ مردم قزوین در نهمین روز از دیماه سال ۹۷ بار دیگر در  خیابان سپه تجمع کرده بودند تا بار دیگر به زیاده خواهان نظام و دشمنان نشان دهند که با پیروی از ولایت فقیه و رهبری، همواره پای انقلاب اسلامی و آرمانهای آن خواهند ایستاد و وضعیت اقتصادی بهانهای برای این تعصب و وحدت نخواهد بود.

مردم قزوین با حضور در خیابان شهدای قزوین، حماسه ۹ دی دیگری را آفریدند تا آمریکا و دست اندرکاران آن بدانند که تجمع های انتخابات سال ۸۸ بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف شوم این دشمنان بود و مردم همواره در برابر توطئه‌های دشمن بصیرت و آگاهی دارند.

چه زیبا بود همراهی پدر پیر و جانباز با پرچمی به دست و با نوشتهای از جنس «مرگ بر استکبار » که دلها را منقلب و چشم بدخواهان را کور میکرد و به بدخواهان می گفت که انقلاب هنوز هم مردمانی از جنس جانباز دارد؛ چه زیبا بود تصویر پسر بچهای که هنوز سنش به ۶ سال هم نمیرسید اما چنان بصیرتی داشت که پرچمی نوشته شده با متن « مرگ بر آمریکا» را به دست گرفته بود تا به آمریکا نشان دهد که آینده انقلاب اسلامی واقعا روشن و به دست کودکان و نوجوانان پاک است.

چه زیبا بود سرودهای از جنس دلتنگی امام زمان (عج) که ندای زیبای گروه ثارالله دلها را به یاد امام عصر زنده کرد و فریاد انتظار را به گوش عالمیان رساند که آینده انقلاب در انتظار ظهور امام زمانی است که جوانانی از جنس ایثار و شهادت تربیت دارد.

جای جای حضور حماسی نهم دیماه سال ۹۷ مردم قزوین دیدنی و تماشایی بود؛ مسئولان هم پای مردم آمده بودند از امام جمعه، استاندار تا مدیرکل همه و همه آمده بودند تا وحدت و یکرنگی مردم قزوین را به تماشا گذارند.

شیرینی این حضور حماسی با تصویربرداری عکاسان و پوشش رسانهای استان حال و هوای دیگری داشت.

مردم قزوین در نهم دیماه سالجاری حماسه ای دیگر از جنس حماسه نهم دیماه سال ۸۸ آفریدند.

انتهای پیام/


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.