رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی از افتتاح نمایشگاه «نامه‌ای فراتر از زمان» با موضوع کتابت نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف توسط خوش‌نویسان خراسانی خبر داد.

نمایشگاه کتابت نامه تاریخی امام (ره) به گورباچف در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، میثم مرادی بیناباج درباره هدف برگزاری نمایشگاه «نامه‌ای فراتر از زمان» اظهار داشت: ۱۱ دی ماه سالروز ارسال نامه تاریخی و مهم امام خمینی(ره) به گورباچوف رئیس جمهور اتحادیه جماهیر شوروی است. امام در این نامه با رویکرد تبشیر و انذار، سرنوشت محتوم نظام کمونیستی شوروی را متذکر می‌شوند و گورباچف را به مطالعه و تحقیق درباره اسلام و حکما و فلاسفه ایرانی و اسلامی دعوت می‌کنند.  

وی افزود: امام(ره) در نامه خود به رئیس بلوک شرق به عنوان یکی از دو جریان قدرت جهانی در آن زمان، نابودی کمونیسم و اندیشه‌های مارکسیستی را پیش‌بینی می‌کنند که نوع نگاه ایشان مورد توجه رسانه‌های جهان قرار می‌گیرد و مدتی بعد که این اتفاق به وقوع می‌پیوندد جهان به اهمیت نامه امام و حقیقت بیان ایشان که بر مبنای بنیان‌های محکم دینی بوده، پی می‌برد.  

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون آن طور که باید حق این نامه ادا نشده گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بر خود لازم می‌دانیم که ابعاد و اتفاقات مهم و حساس تاریخ انقلاب را بررسی و معرفی کنیم و بهترین زبان برای معرفی هرچه بهتر نقاط عطف و حوادث مهم تاریخ انقلاب، زبان هنر است؛ در این راستا جمعی از خوش‌نویسان خراسان رضوی گرد هم آمدند و نامه امام را به‌طور کامل کتابت کرده و جملاتی از آن را نیز به‌صورت جداگانه در کتیبه‌هایی خوش‌نویسی کردند.  

مرادی ادامه داد: نمایشگاهی از این آثار با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در مورخ سه شنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ صبح و همزمان با برگزاری مرحله پایانی هم‌نویسی، در حسینیه جماران افتتاح می‌شود و در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.