«آنتونیو گوترش» دبیر کل «سازمان‌ملل» در پیام خود به‌مناسبت سال نوی میلادی مردم جهان را به همکاری برای ساختن آینده‌ای بهتر دعوت کرد.

گوترش در پیام سال نو، وحدت در جهان را خواستار شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان‌ ملل روز شنبه در پیامی به‌ مناسبت سال نوی میلادی، با اشاره به چالش‌های جهانی، همه مردم جهان را به اتحاد برای ساختن آینده‌ای بهتر دعوت کرد.

به نوشته خبرگزاری «چاینا دیلی»، گوترش گفت سازمان‌ملل به تلاش خود جهت ایجاد اتحاد میان مردم جهان، ایجاد پیوندها و فضا برای ارائه راه‌حل‌ها ادامه خواهد داد.

دبیر کل سازمان‌ملل همچنین گفت با توجه به تغییرات سریع اقلیمی، تعمیق اختلافات جغرافیای سیاسی کشورها، رشد نابرابری و افزایش بی‌سابقه تعداد افرادی که در جست‌وجوی امنیت و آرامش دست به مهاجرت می‌زنند، جهان یک آزمون استرس را پشت سر می‌گذارد.

گذشته از این چالش‌ها، گوترش دلایلی را نیز برای داشتن امید برجسته کرد، مانند پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات یمن، کنترل تنش میان اتیوپی و اریتره، کاهش میزان درگیری‌ها در جنوب سودان و اجرای توافق‌نامه اقلیمی پاریس.

گوترش در این پیام گفت: «بیایید با آغاز سال جدید، با تهدیدات مقابله کرده، از کرامت انسانی دفاع کرده و با کمک یکدیگر آینده‌ای بهتر بسازیم... زمانی که همکاری در سطح جهان پیش برود، جهان برنده خواهد بود».

دبیر کل سازمان ملل در ماه‌های گذشته بارها درباره افزایش تنش‌های سیاسی ناشی از ظهور جریان‌های ملی‌گرای افراطی در جهان هشدار داده است. تهدیدات برآمده از تغییرات اقلیمی هم از دیگر مواردی است که همواره در سخنرانی‌های اخیر گوترش به آن اشاره شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.