خراسان جنوبی-حجت الاسلام بهشتی فر" گفت: مرحوم آیت الله شاهرودی صادقانه در راه ولایت قدم برداشت وبه اصل مطلقه فقیه به عنوان اصل اعتقادی و الهی پرداخت و ایشان به حق از بزرگترین مجاهدان انقلاب و حافظان ولایت بود.

آیت الله شاهرودی از بزرگترین مجاهدان انقلاب و حافظان ولایت بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، در پی ارتحال عالم مجاهد و مبارز فقید سعید حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس شامگاه روز گذشته ( یک شنبه ) یادبودی با حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه، اعضای ستاد نمازجمعه ،فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای دولتی و مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان  بشرویه در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد .

در این مراسم یادبود، "حجت الاسلام بهشتی فر" مسئول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به نقش علما و بزرگان دینی در هدایت گری جامعه انسانی گفت: خداوند برای همه موجودات عالم هدایتگری قرار داده و  برای جامعه انسانی رسول باطنی قرارداده و هم پیامبران و رسولان ای را برای هدایت او برگزیده است تا از مسیر شرافت و کرامت انسانی خارج نشود.

 وی با اشاره به صفات ویژه انسانی در آزادی انتخاب هم گفت :خداوند انسان را آفرید تا خود با تشخیص درست  بتواند مسیرمناسبی .را برگزیند و نفس اماره و شیطان نیز گاهی اوقات بر عقل آدمی غلبه کرده و او را گمراه می کند و لازم است با پیروی از رسولان و هدایت گرانی که خداوند آنها را برگزیده با شیطان و نفس اماره مبارزه کرد.

 مسئول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه به جایگاه مرجعیت و فقاهت شیعه در زمان غیبت کبری امام زمان هم اشاره کرد و گفت :خداوند پس از معرفی پیامبران الهی و به خصوص پیامبر خاتم حضرت محمد ائمه بزرگوار را برای هدایت جامعه بشری انتخاب کرد تا از دین و باورهای اعتقادی مردم محافظت کنند و در دوران غیبت کبری امام زمان آخرین حجت خدا وظیفه هدایت گری جامعه را بر عهده فقهای جامع الشرایط که صفات و ویژگی های رهبری جامعه اسلامی را دارند گذاشت و انسانها را موظف به اطاعت از ولی فقیه که به عنوان نایب آقا امام زمان معرفی می شود  کرده است.

بهشتی فر با اشاره به اصل مترقی ولایت فقیه هم گفت: اصل ولایت فقیه یک اصل اعتقادی و الهی است و بر همه جوامع اسلامی تکلیف است که از رهبر و ولی امر زمان حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی پیروی کنند .

وی در ادامه با اشاره به حادثه فتنه ۸۸ هم  گفت: یکی از عوامل وقوع حادثه فتنه ۸۸ مسئله هواپرستی و خودخواهی برخی سران فتنه و سرپیچی از ولایت و رهبری بود که منجر به خسارات زیادی به نظام اسلامی شد.

بهشتی فر افزود: برخی سران فتنه ۸۸ از جمله آقای میرحسین موسوی نه تنها به نصایح امام راحل در وصیت نامه عمل نکرد بلکه به درخواست مقام معظم رهبری  نیز توجه نکرده و متاسفانه طی بیانیه ای  جریان فتنه ۸۸  را به پا کرد که خیانت بزرگی به نظام اسلامی وارد شد و ثابت شد که این گروه افراد کاری را برای خدا انجام ندادند بلکه برای هواپرستی و خودخواهی بوده است .

مسول اداره تبلیغات اسلامی بشرویه، بصیرت و آگاهی را رمز موفقیت مردم دانست و گفت: امروزه مسئولین رده بالای نظام وظیفه دارند همانند مردم عزیز و انقلابی با بصیرت و آگاهی کامل در صحنه‌های اجتماعی سیاسی و فرهنگی از دستاوردهای نظام حمایت کرده و منشور انقلاب که همان وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام می‌باشد را سرلوحه کار خود قرار داده و پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی و خون مقدس شهدای عزیز باشند.

وی افزود: باید از منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی حمایت کنند چراکه حمایت از رهبری حمایت از آقا امام زمان و اطاعت از قرآن است .

حجت الاسلام بهشتی فر ؛ آیت الله هاشمی شاهرودی را  به عنوان یکی از شخصیت های برجسته فقهی و مراجع بزرگ جهان تشیع یاد کرد و گفت :این عالم فرزانه و مبارز انقلابی در اوایل جوانی در محضر مرجع بزرگوار شیعه حضرت آیت الله شهید سید محمد باقر صدر به درجه اجتهاد رسید دوران مبارزاتی خود را از دهه ۵۰ در عراق  آغاز کرد و علیه رژیم بعثی صدام اقدام به افشاگری نمود که توسط این رژیم به زندان افتادو پس از آزادی دست از مبارزه برنداشت و در آغاز انقلاب اسلامی همراه حضرت امام به ایران آمد و منشأ خیر و برکات زیادی شد .

وی تصریح کرد:  حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی که در بدنه انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی را داشت در جریان نامه نگاری مرحوم منتظری برای مسئله رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله تعالی با قاطعیت و محکم به دفاع از مقام معظم رهبری در آمد و صادقانه در راه ولایت قدم برداشت وبه اصل مطلقه فقیه به عنوان اصل اعتقادی و الهی پرداخت  و ایشان به حق از بزرگترین مجاهدان انقلاب و حافظان ولایت بود

مسئول اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به خدمات ارزشمند مرحوم آیت الله شاهرودی گفت:  در دوران تصدی قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین حوزه علمیه قم خدمات شایانی را به نظام اسلامی کرد و لازم است از سیره مبارزاتی آن سید جلیل القدر در ادامه مسیر انقلاب اسلامی استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.