خراسان شمالی- جلسه اجرای طرح ارتقاء کیفیت بتن آماده در استان، با حضور مدیران استانداری و ادارات کل راه و شهرسازی استان، اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

مهندسان ناظر حساسیت کاری خود را بالا ببرند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی ، علیرضا مصطفی زاده مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه اجرای طرح ارتقاء کیفیت بتن آماده در استان که با حضور مدیران استانداری و ادارات کل راه و شهرسازی استان، اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، گفت: به لحاظ اینکه در مواقع بحران آسیب جدی به ساختمان های مردم وارد نشود، مهندسانی که کار نظارتی ساختمان را برعهده دارند، باید حساسیت کاری خود را بالا برده و در جهت حفظ جان مردم قدم بردارند.

وی در خصوص شرکت های خصوصی تولید بتن افزود: این شرکت ها باید ضریب حساسیت و کیفیت کار خود را بالا برده و لازمه این کار بحث آموزش مهم است و برگزاری سمینار ویژه بتن، که می تواند کمک شایانی در این بحث به ما داشته باشد.

روزبه دادجو، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در استان خراسان شمالی ۱۰ شرکت ارائه بتن فعال است که تمام این ۱۰ شرکت الزامات و اقدامات قانونی که مدنظر وزارت راه و شهرسازی ست را دارا هستند و صلاحیت این شرکت ها به صورت سالیانه بررسی می شود و شرکت های بازرسی و کنترل بتن نیز کار نظارت این شرکت ها را انجام می دهند.

علی علیمردانی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه به اهمیت سازه بتنی در استان اشاره کرد و افزود: در استان خراسان شمالی در کیفیت بتن مشکل خاصی وجود ندارد و این بدان معنی نیست که رو به جلو حرکت نکنیم و اتفاقاً باید روز به روز شاهد ارتقای بیشتر در ساخت بتن باشیم و به صورت پایلوت در کشور در این زمینه ایفای نقش کنیم.

وی ادامه داد:  نقاط ضعفی هم در این زمینه وجود دارد و این تفاهم نامه می تواند نقاط ضعفمان را پوشش دهد که باید بیشتر در بحث مقاومت بالای بتن و پایایی بتن در استان کار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.