۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 637141

ترامپ به خوبی ورشکستگی این نظام سیاسی را درک کرده و تلاش می کند علی رغم حضور در کاخ سفید خود را بعنوان یک ساختار شکن و مخالف نظام سیاسی آمریکا نشان دهد؛ تصمیم های سیاسی عجیب و قریب او و در افتادنش با سناتورهای حزب جمهوری خواه در همین چارچوب قابل تفسیر است.

به گزارش گروه سیاسی قدس‌آنلاین، در آستانه سال جدید میلادی یکی از پرسش ها و دغدغه های اصلی کنشگران و تحلیلگران بین الملل، آینده سیاسی دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکاست. قواعد بازی در حوزه سیاست داخلی در ایالات متحده به گونه ای است که کمپین ها و رقابت های انتخابات ریاست جمهوری تقریبا دو سال قبل از برگزاری رسمی انتخابات آغاز می شود. پروسه طولانی انتخابات درون حزبی و فرایند پیچیده جذب کمک های مالی، سیستم انتخابات آمریکا را به یک ماشین قدیمی و هندلی تبدیل کرده است که زمان زیادی طول می کشد تا روشن شده و راه بیفتد. از همین رو است که می‌توان ادعا کرد یکی از مسائل جدی در سال 2019 آینده سیاسی ترامپ و رقبای وی برای انتخابات 2020 خواهد بود. از همین رو این روزها شاهد برگزاری نظر سنجی های متعدد پیرامون این موضوع می باشیم.براساس آخرین نظرسنجی، که به سفارش دانشگاه هاروارد و توسط CAPS و Harris انجام شده است، ۳۳ درصد از مردم آمریکا از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور «قاطعانه» یا «احتمالا» حمایت می‌کنند و به او رای می‌دهند. هر چند در نگاه اول نتایج این نظر سنجی بیانگر این است که حدودا دو سوم مردم آمریکا مخالف ترامپ هستند، اما واقعیت این است که در مقایسه با روسای جمهور قبلی ، حتی اوباما، ترامپ از شرایط بدی برخوردار نیست. 

در یک مقایسه معنی دار چنانچه ضریب تایید ترامپApproval Rate را در تاریخ مشابه با روسای جمهور قبلی مقایسه کنیم، علی رغم بحران های متعدد او از وضعیت نامطلوبی برخوردار نیست. آنچه می تواند بعنوان یک پیشران تعیین کننده برای آینده ترامپ مشخص شود، رقیب احتمالی او در حزب دموکرات است. بسیاری از دموکرات‌ها این روزها از جو بایدن ، برنی سندرز، جان کری و... دیگر چهره های سنتی این حزب بعنوان رقیب احتمالی ترامپ نام می برند. افرادی که نماینده های نظام سیاسی قدیمی آمریکا هستند. ترامپ به خوبی ورشکستگی این نظام سیاسی را درک کرده و تلاش می کند علی رغم حضور در کاخ سفید خود را بعنوان یک ساختار شکن و مخالف نظام سیاسی آمریکا نشان دهد. تصمیم های سیاسی عجیب و قریب او و در افتادنش با سناتورهای حزب جمهوری خواه در همین چارچوب قابل تفسیر است.شکست ترامپ نیازمند یک نامزد جوان ، متمایز و صاحب کاریزما است که بتواند بر موج نارضایتی های ضد ترامپ سوار شده و یک بسیج عمومی در حزب دموکرات راه بیندازد. فردی که هنوز در لیست نامزدهای این حزب قرار ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.