وبگاه روزنامه «ینی شفق» در گزارشی نوشت که فیلم جدیدی از دوربین‌های مدار بسته بیرون ساختمان کنسولگری سعودی به‌دست آمده که نشان می‌دهد اعضای تیم قتل خاشقچی با بسته‌های بزرگی که پلیس احتمال می‌دهد تکه‌های جسد وی در آنها باشد، از این ساختمان خارج می‌شوند.

 ینی‌شفق: تیم ترور سعودی با کیسه‌هایی که احتمالا حاوی جسد خاشقچی بود، رؤیت شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، با گذشت سه ماه از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول و تداوم تحقیقات پلیس ترکیه در این باره، اکنون تصاویر جدیدی از تیم ترور به همراه بسته‌های مشکوک منتشر شده است.

انتشار فیلم جدیدی از ورود اعضای تیم ترور جمال خاشقچی به اقامتگاه سرکنسول سعودی در استانبول به همراه کیسه‌های پلاستیکی بزرگ، فرضیه ازبین بردن جسد وی در این ساختمان را تقویت کرد.

ینی‌شفق که این ویدئو را «تکان‌دهنده» توصیف کرده می‌نویسد که تصاویر درز کرده از منابع امنیتی، تعدادی از اعضای تیم ترور سعودی را نشان می‌دهد که با کیسه‌های سیاه پلاستیکی که به احتمال زیاد اعضای بدن خاشقچی در آنهاست، وارد اقامتگاه سرکنسول سعودی در استانبول - که فقط چند صدمتر با ساختمان کنسولگری فاصله دارد - می‌شوند.

بر این اساس، در بخشی از این ویدئو دیده می‌شود که یک عضو تیم ترور، با کیسه سیاه پلاستیکی بزرگ‌تری وارد اقامتگاه سرکنسول می‌شود و مقامات امنیتی معتقدند حاوی بخش‌هایی از جسد خاشقچی بوده است.

پس از آن، کیسه‌های پلاستیکی مذکور در هیچ فیلمی از دوربین‌های مداربسته مشاهده نشده یا در اقامتگاه سرکنسول یافت نشد. لازم به ذکر است که با گذشت سه ماه از قتل خاشقچی، اطلاعی از محل جسد وی هنوز در دست نیست.

خاشقچی ۵۹ ساله چهارشنبه در تاریخ نهم مهر (دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما دیگر از آن خارج نشد. درپی فشارهای ترکیه و افشای قطره‌چکانی اطلاعات از نحوه به قتل رسیدن وی، دادستانی کل عربستان سعودی بعد از تغییر چند باره ادعاهای خود در این باره، نهایتا در تاریخ 24 آبان (15 نوامبر) اذعان کرد که این روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری تکه تکه شده است. (جزئیات بیشتر)

شبکه خبری «سی. ان. ان» چندی پیش گزارش داد که به ترنسکریپت ( متن ترجمه شده) فایل صوتی لحظات پایانی جدال جمال خاشقچی با جوخه ترور در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دست یافته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.