معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه حدود هشت سال است که در دانشگاه فعال شده است.

سلول‌های بنیادی و طب بازساختی از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی است
 

به گزارش قدس آنلاین  ، محسن تفقدی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در نشست ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بحث سلول‌های بنیادی و طب بازساختی یکی از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی به شمار می‌رود گفت: باید برای توسعه این علم در دانشگاه زیر ساخت و استانداردهای مورد نیاز مهیا شود.

وی با بیان اینکه ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه حدود هشت سال است که در دانشگاه فعال شده است تصریح کرد: در این مدت اعضای هیات علمی در گروه‌های مختلف پایه و بالینی در این ستاد فعالیت و اقدامات مهمی را در این زمینه انجام داده اند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه تا کنون طرح‌ها و پژوهش‌های مختلفی در حوزه قلب، پوست، روماتولوژی، خون، بیوتکنولوژی در حوزه سلول‌های بنیادی در دانشگاه اجرا شده است و یا در حال اجراست گفت: برای دستیابی به استانداردهای حوزه سلول‌های بنیادی و اتصال تحقیقات از حوزه پایه به بالین باید زیر ساخت‌های مورد نیاز و ساخت کلین روم در دانشگاه فراهم شود.

تفقدی با بیان اینکه برای ساخت کلین روم و سل تراپی در دانشگاه رایزنی‌های متعددی شده است و در نهایت یکی از خیران سلامت بخشی از اجرای این پروژه را مورد حمایت قرار داده است افزود: در صورت ساخت کلین روم علاوه بر اجرای پژوهش‌های کاربردی، گام مهمی در ارتقاء خدمات نیز برداشته می‌شود.
وی تصریح کرد: سلول‌های بنیادی و طب بازساختی یکی از ابر رویکردهای آینده علم پزشکی است و بخش زیادی از درمان‌ها و مشکلات لاینحل در این زمینه با گسترش این علم قابل حل است.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.