سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه این روزها در کار واردات گوشت برزیلی است، گفت: اعتبارم را در فوتسال به خاطر اینکه یک نفر از آرای من خوشش بیاید از دست نمی‌دهم.

شمس: فوتسال طلاقم داده است و در کار واردات گوشت هستم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حسین شمس که اخیرا از سفر ویتنام و تدریس دوره سطح سه فوتسال در این کشور بازگشته است، ضمن تشریح این سفر و برگزاری دوره های سطح بالای فوتسال، به استعفای علی کفاشیان از کمیته فوتسال واکنش نشان داد و همچنین تاکید کرد که نمراتش برای انتخاب بهترین های فوتسال جهان احساسی نبوده است.

مشروح گفتگوی حسین شمس در ادامه می آید:

دومین دوره «سطح سه» در ویتنام
دو سال پیش بود که دوره مربیگری سطح سه که دوره سطح بالایی است در ایران برگزار شد. امسال ویتنامی ها موفق شدند مجوز برگزاری دومین دوره را بگیرند. این اتفاق بزرگی برای ویتنام بود. ویتنام در فوتسال پیشرفت چشمگیری داشته است. تیم آنها در دوره گذشته جام جهانی حاضر بود و در جام باشگاه های آسیا هم نایب قهرمان شدند. ۱۶ مربی تاپ ویتنام در این دوره حضور داشتند که سطح همه آنها عالی بود. در پایان همه موفق شدند این دوره را پاس کنند.

مربیان ایران و ویتنام قابل مقایسه نیستند
سطح دانش مربیان ایران با مربیان دیگر در آسیا قابل مقایسه نیست. در دوره ای که در ایران برگزار شد افرادی مثل رضا حیدریان، وحید شمسایی، محمود خوراکچی، رضا صادقی و نفرات بزرگ دیگری حضور داشتند. ویکتور هرمانس، ناصر صالح و بنده مدرس این دوره بودیم ولی خیلی اوقات می نشستیم و هنر مربیان حاضر در کلاس را تماشا می کردیم. واقعا دانش مربیان فوتسال ایران با کل آسیا قابل مقایسه نیست ولی در مجموع، ویتنامی ها بعد از ایران قرار دارند و به نظرم از مربیان تایلند و ژاپن بالاتر هستند.

فرمول برگزاری دوره مربیگری سطح سه
نحوه برگزاری دوره سطح سه یک فرمول خاصی دارد که مجوزش را کنفدراسیون فوتبال آسیا می دهد. یک کشور باید ابتدا سه دوره کلاس سطح یک را برگزار کند تا مجوز برگزاری سطح دو را به دست بیاورد. بعد از برگزاری سه دوره کلاس سطح دو، مجوز سطح بعدی به دست می آید. بالاتر از سطح سه هم دوره پرولایسنس است که مربیان باید زبان و کامپیوتر بدانند. فکر می کنم از دو سال آینده بتوان این دوره را در آسیا هم برگزار کرد.

موافقت AFC با برگزاری دومین دوره در ایران
برای برگزاری دومین دوره سطح سه اقدام کرده ایم و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با آن موافقت کرده است. قرار است اسفندماه و بعد از اتمام لیگ این دوره برگزار شود تا مربیان ما درگیر مسابقات نباشند. در حال حاضر ۹۰۰ مربی داریم که سطح دو را گذرانده اند ولی فقط ۲۴ نفر از آنها در دوره قبل حاضر بودند. ایران نیاز دارد که مرتب و حداقل سالی یکبار دوره سطح سه را برگزار کند.

پرهیزکار خودش قبول دارد که در فوتسال تخصص ندارد
زمان استعفای آقای کفاشیان ایران نبودم و اطلاعات زیادی ندارم. در سایتها خوانده ام که کفاشیان هنوز سر کارش حاضر می شود. گویا به خاطر فشار سازمان های نظارتی بود که او استعفا کرد ولی در کمیته فوتسال حاضر می شود. داوود پرهیزکار جانشین کفاشیان هم از جوانان خوب است اما خودش هم قبول دارد که تخصصش را ندارد. ما به این معضل در جای جای کشور عادت کرده ایم که به افرادی که تخصصی ندارند پست می دهند.

یک نظر هم از فوتسالی ها نخواستند
جالب است که حتی برای انتخاب سرپرست کمیته فوتسال، یک نظر هم از اهالی فوتسال نخواستند. نمی دانم اسمش را چه می شود گذاشت. آدم هایی هم هستند که می دانند شایستگی اش را ندارند ولی بازهم این پست ها را قبول می کنند. ما هم که نشسته ایم و نگاه می کنیم. فوتسال مثل مریض رو به موت است که نمی شود کاری برایش کرد. دستان ما را بسته اند و فقط نشسته ایم و نگاه می کنیم. منتظریم اتفاق بهتر و جدیدی رخ بدهد ولی بدتر می شود که بهتر نمی شود.

امیدوارم در امجدیه برای هم گریه و زاری نکنیم
ما که بازنشسته شدیم ولی امیدوارم آقای پرهیزکار از جوانان و فوتسالی ها استفاده کند. آدم های جوان و تحصیلکرده زیادی در فوتسال داریم نفراتی مثل سفال منش و صادقی که مدرک دکترا دارند ولی هیچ اثری از اینها در فوتسال نمی بینید. امثال رضا حیدریان و وحید شمسایی هم بیرون نشسته اند. امیدوارم روزی نیاید که یک روز از خواب بیدار شویم و بگویند یکی از اهالی فوتسال مثل ایرج دانایی فرد در گذشته است. آن موقع در ورزشگاه امجدیه شیون و زاری کنیم.

فوتسال طلاقم داده است و در کار واردات گوشت هستم!
چند سال است که از فوتسال جدا هستم و فقط تدریس می کنم. الان در کار واردات گوشت از برزیل هستم. فوتسال ما را طلاق داده است! صبح به صبح به شرکت می روم تا گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومان وارد کنیم. به جای فوتسال دنبال قیمت گوشت هستم. دوست ندارم به فوتسال برگردم. دیگر نمی خواهم درباره این رشته هم حرفی بزنم. برای تیم ملی فوتبال هم در جام ملت ها آرزوی موفقیت می کنم. از ته دلم راضی نیستم به فوتسال برگردم مگر برای تدریس و آنالیز مسابقات. حاضر نیستم در هیاهویی که نقشی در رفتن و آمدن هایش ندارم، باشم. امسال سال مقدماتی برای جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال هم هست و برای تیم ملی و کادر فنی اش آرزوی موفقیت می کنم.

اعتبارم را به خاطر اینکه یک نفر خوشش بیاید از دست نمی دهمدرباره نمراتی که برای انتخاب برترین های فوتسال جهان دادم باید بگویم تلاش کردم حداقل به تمام ایرانی هایی که در لیست بودند رای بدهم اما چون آرا منتشر می شود نمی توانستم نمرات احساسی بدهم. وقتی تیم یا بازیکنی بهتر از تیم یا بازیکن ایران بوده است، باید همان را انتخاب می کردم. در فوتسال اعتبار داریم و باوجود اینکه ۱۰ سال است از این رشته دور هستیم اما هنوز از ما رای می خواهند. حاضر نیستم این اعتبار را به خاطر اینکه یک نفر خوشش بیاید از دست بدهم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.