مازندران- سید محمد نظری از آغاز عملیات اجرایی آزاد راه غرب مازندران در سال آینده خبر داد.

آغاز عملیات ساخت آزاد راه غرب مازندران در سال آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: از محل منابع استانی، مطالبات اولیه آزاد راه غرب استان در حد فاصل چالوس تا رامسر آغاز شده و امیدواریم که هر چه سریع تر این طرح به مرحله اجرا درآید.

وی اضافه کرد: در این طرح ابتدا قرار بود یک بزرگراه چهاربانده احداث شود اما از آنجا که نیاز به اعتبارات دولتی بود و پیش بینی می شد روند اجرایی آن طولانی شود تصمیم گرفتیم تا به آزاد راه تغییر یابد و بخش خصوصی احداث آن را بر عهده گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: با چند سرمایه گذار نشست هایی در شرکت زیرساخت انجام شده و به محض نهایی شدن، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

نظری احداث این آزاد راه را نیاز اساسی غرب مازندران دانست و افزود: متاسفانه وضعیت موجود پاسخگوی این حجم ترافیک بویژه در ایام تعطیل نیست و همین مساله ضرورت احداث آزاد راه را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این اعتبار مورد نیاز برای احداث این آزاد راه حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود، ادامه داد: در مطالعات انجام شده تمامی ملاحظات زیست محیطی مدنظر قرار می گیرد بطوریکه مسیر عبور از شهر نمک آبرود و بخشی از جنگل از طریق تونل و بقیه مسیر نیز از حریم های آزاد شده در مسیر لوله گاز ادامه می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: در طول فصل های مختلف سال خصوصا بهار و تابستان میلیونها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به شهرهای غرب مازندران سفر می کنند و این منطقه با مشکلات ترافیکی شدیدی رو به رو می شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.