نایب رئیس اتحادیه پوشاک مشهد گفت: همزمان با سراسر کشور درمشهد طرح برخورد با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق توسط اتحادیه وستاد مبارزه با قاچاق کالای خراسان رضوی در حال پیگیری است.

طرح برخورد با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق درمشهد کلید خورد/تخفیف بالای 50درصد درفروشگاهها غیرواقعی است /عرضه مستقیم به نفع فروشندگان پوشاک نیست

سید مهدی لسان طوسی در گفت وگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه ازسال ۹۶ واردات پوشاک برای اشخاص حقیقی ممنوع وتنها اشخاص حقوقی و برند ها می توانستند واردات داشته باشند،اظهارداشت:از ابتدای سال ۹۷ حتی برند ها و شخصیت ها هم نمی توانند واردات پوشاک داشته باشندو واردات پوشاک به طور کلی ممنوع شده است.

وی افزود:درحال حاضر هر کالای پوشاکی که وارد شود و مستندات لازم را نداشته باشد قاچاق محسوب می شود.

طوسی تصریح کرد: در خراسان رضوی و مشهد همانگونه که سازمان صنعت ،معدن وتجارت خواسته اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم و ستاد مبارزه با کالای قاچاق در مناطق مختلف در حال پیگیری است وکالایی که مستندات لازم گمرکی را نداشته باشد تا ۳برابر ارزش کالا جریمه شده و کالا تحویل ستاد اموال تملیکی می شود ؛ این درحالی است که مقرر شده اموال تملیکی امحا شده و مجدد وارد چرخه بازار نشود.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان مربوطه باید مانع قاچاق شده و از پوشاک تولید داخلی حمایت کنند،افزود:متولی برخورد با فروشندگان کالا وپوشاک قاچاق، سازمان صنعت ،معدن وتجارت و ستاد مبارزه با کالای قاچاق است و اتحادیه در خصوص عدم عرضه کالای قاچاق به اعضا اطلاع رسانی می کنیم.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد در ادامه اظهار داشت: در صورت برخورد با واحدهای عرضه کننده پوشاک قاچاق و جایگزین شدن تولید داخلی، کارگر ایرانی به جای کارگر ترک و چینی به کار گرفته می شود.

تخفیف ۷۰درصد غیر واقعی است

وی همچنین درخصوص وجود تخفیف های  ۵۰ تا ۷۰ درصد در برخی از فروشگاه های سطح شهر با اشاره به اینکه این تخفیفات قطعاًغیر واقعی هستند،ادامه داد: براساس قانون نظام صنفی حراج اجناس باید حداقل از ۱۵ درصد زیر قیمت خرید شروع شود، اما از آنجا که در قانون سقفی برای حداکثر تخفیف تعیین نشده برخی فروشندگان سوءاستفاده می کنند.

طوسی ادامه داد: فروشنده ای که به طور معمول ۲۰ درصد سود در فروش خود دارد نمی تواند اجناسش را با تخفیف ۷۰ درصد عرضه کند مگر اینکه قصد تغییر شغل داشته یا در آخر فصل به دلیل تغییر ذائقه مشتری ناچار به اعمال تخفیف باشد که بر اساس قانون صنفی سقف مجاز برای این نوع تخفیف تا ۵۰ درصد است.

وی اظهارکرد:ما به هیچ عنوان تخفیف های بالای ۵۰درصد به واحد های صنفی نمی دهیم به طوری که همه تخفیف ها بررسی شده و از فیلتر اتحادیه عبور می کند و فروشگاهی که تخفیفات بالای ۵۰درصد را عنوان می کند به هیچ عنوان مجوز های لازم را ندارد و غیر واقعی می باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه اجناس وپوشاک قیمت های بالایی دارند وفروشندگان باید با قیمت های بالا اجناس را خریداری کنند در حال حاضر تمایلی به فروش فوق العاده نیست وفروشگاهایی که اینگونه تخفیفات را عنوان می کنند غیر واقعی است.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بی معناست

نایب رئیس اتحادیه پوشاک مشهد در خصوص نمایشگاه عرضه مستقیم کالا که هر ساله در اسفند ماه برگزار می شود،با اشاره به اینکه نمایشگاه محل نمایش کالا است نه فروش ،گفت:نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و ماهم نباید داشته باشیم.

طوسی افزود:در این گونه نمایشگاه ها فروشندگان اجناس بنجلی که در هیچ واحد تولیدی و توزیعی نمی توانند عرضه کنند ، با قیمت های گزاف به مردم می فروشند؛ چرا که این اجناس را به صورت استوک  و با قیمت های خیلی پایین خریداری کرده اند ولی درنمایشگاه با قیمت های چند برابری  می فروشند.

وی با اشاره به اینکه این گونه نمایشگاه ها به تولید و تولیدکنندگان آسیب می رساند،خاطر نشان کرد: فروشندگان وتولید کنندگان واقعی توان رقابت با کالاهای استوک را در بازار ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.