سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس گزارش شرکت آبفای روستایی، سال آینده برای تامین آب حدود ۵۰۰ روستای استان مشکل خواهیم داشت.

۵۰۰ روستای خراسان رضوی سال آینده با کمبود آب مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین ، وحید قربانی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب خراسان رضوی اظهار کرد:براساس گزارش شرکت آبفای روستایی، سال آینده برای تامین آب حدود ۵۰۰ روستای استان مشکل خواهیم داشت که تلاش می شود با اولویت دادن به پروژه های زیرساختی تامین منابع آبی در این زمینه اقدام و مشکل کاهش یابد.

وی افزود:موضوعی که تامین آب درروستاها را با چالش مواجه کرده تامین آب غیرشرب برخی از واحدها و نیز تامین آب دام است که باید برنامه ریزی لازم دراین زمینه انجام شود و امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته و همراهی و همکاری مردم در مدیریت منابع آبی چالش جدی نداشته باشیم .

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد:باید تمهیدات ویژه ای در این حوزه اجرایی شود که دستگاه های مربوطه در این راستا برنامه ریزی هایی را انجام داده اند و استفاده منازل مسکونی از لوازم کاهنده مصرف، کاهش مصرف آب درفضای سبز، حفربرخی چاه های جدید، پرداختن به مشکلات خطوط انتقال آب و بهسازی چاه های موجود از مهمترین تمهیدات پیش بینی شده برای جبران کمبود آب سددوستی در مشهد است.

وی گفت:امسال پروژه پایاب سددوستی مورد بهره برداری قرارگرفت که ۵/۲مترمکعب در ثانیه آب برای مشهد تامین کرد و تحصیل حریم های بالادست سدهای ارداک و کارده نیز موجب افزایش کیفیت آب این دو سد شده است.

قربانی گفت:رویکردهای منصفانه نسبت به منابع آب و ارتقاء بهره وری از تمهیدات اصلی برای مدیریت منابع آب است، وزارت نیرو می تواند با کمک وزارت امورخارجه ظرفیت های مشترک در این حوزه با همسایگان را افزایش دهد.

 وی بیان کرد:در راستای پیش بینی کمبود آب در تعداد معدودی از شهرهای استان  مقرر شده شرکت  آب منطقه ای خراسان رضوی برای صدور حفرچاه در این شهرها با  شرکت آبفای استان همکاری کند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.