البرز - محمد رضا خرد روستا با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی مسئولیت تمامی منابع انسانی و تخصصی پزشکی و زیر گروه های پزشکی را در استان برعهده دارد، گفت: سازمان نظام پزشکی البرز در زمینه آموزش به پزشکان و زیر گروه های پزشکی رتبه اول کشور را دارد.

رتبه نخست کشوری نظام پزشکی البرز در زمینه آموزش به پزشکان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمد رضا خرد روستا مدیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان البرز صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز دانشگاهی تازه تاسیس است، گفت: قدمت این دانشگاه ۷ سال می باشد و دانشجویانی که از بدو تشکیل این دانشگاه در حال تحصیل هستند هنوز فارغ التحصیل نشده اند.

وی افزود: استان البرز به دلیل مهاجرپذیری و انبوه جمعیت با مشکلات بسیاری در حوزه درمان و بهداشت روبرو است چراکه این به دلیل نزدیکی با تهران، امکانات درمانی بیشتر در پایتخت تجمیع یافته است.

مدیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی البرز سعی دارد نقش خود را در بهداشت و درمان به خوبی ایفا کند، گفت:سازمان نظام پزشکی مسئولیت تمامی منابع انسانی و تخصصی پزشکی و زیر گروه های پزشکی را در استان را برعهده دارد.

خرد روستا با اعلام اینکه بیش از ۸ هزار عضو در نظام پزشکی فعالیت دارند، گفت: حوزه های تخصصی اعم از پزشکان فوق تخصص و متخصص، عمومی، دندانپزشکی، داروسازان و زیر گروه های دیگر منابع انسانی نظام پزشکی هستند؛ امیدواریم ازاین نیروی انسانی در بالا بردن سطح عدالت سلامت در سطح استان استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظام پزشکی متشکل از چندین حوزه است، گفت: حوزه انتظامی نظام پزشکی یکی از آنها است که در این حوزه کلیه تخلفات پزشکی و شکایات مردمی رسیدگی می شود و ساختار نظام پزشکی متشکل از دادستانی، هیئت بدوی و هیئت تجدید نظرنظام پزشکی است

خرد روستا اضافه کرد: در بخش نظارت و بازرسی نظام پزشکی، بازرسی و نظارت تمامی اماکن درمانی، اقدامات درمانی و بهداشتی پزشکی را برعهده دارد و تمامی مجوز، پرونده های مطب ها و مراکز درمانی دراین حوزه صادر می شود.

وی به آموزش نظام پزشکی به تمامی پزشکان استان البرز اشاره کرد و گفت: درفعالیت آموزش نظام پزشکی البرز سرآمد کل کشور است و رتبه اول در زمینه آموزش به پزشکان و زیر گروه های پزشکی را کسب کرده است.

مدیر شورای هماهنگی کل نظام پزشکی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم ارتباط مجموعه نظام پزشکی با رسانه ها بیشتر باشد، گفت: امید است بتوانیم بطور شفاف ازهمه فعالیت های نظام پزشکی در استان گزارشی به رسانه ها ارائه دهیم چراکه معتقدیم بازتاب آن بالندگی و افزایش کارایی نظام پزشکی وسواد سلامت در سطح استان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.