مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: ۴ طرح صنعتی با سرمایه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۵ نفر از ناحیه سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌‎ها و نواحی صنعتی استان تا پایان آذرماه اجرا شده است.

۵۰۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در نواحی صنعتی خراسان رضوی
 
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، مسعود مهدی زاده مقدم در نشست شورای معاونین، اظهار کرد: این تعداد طرح معادل ۶۰ درصد از کل طرح تولیدی بوده که توسط سرمایه‌گذاران خارجی، تا پایان آذر ماه در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: وجود واحدهای صنعتی صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران خارجی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی عنوان کرد: نقطه اهداف مناسبی میان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان خراسان رضوی وجود دارد که از آن برای تولید واشتغال‌زایی مولد استفاده و از ظرفیت‌های به وجود آمده برای ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بهره‌گیری می‌شود.
مهدی زاده مقدم خاطرنشان کرد: همچنین ۲۵۶۹ واحد تولیدی معادل ۴۵ درصد از کل واحدهای تولیدی استان در ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.
وی تصریح کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی ۲۴ درصد از سرمایه‌گذاری بخش صنعت استان و ۳۹ درصد از اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت بیش از ۴۰ سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی طوس، کاویان، کلات، ماشین ابزار و خیام، تاکید کرد: این چند شهرک بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.
مهدی زاده مقدم بیان کرد: همچنین سرمایه‌گذارانی از کشورهای افغانستان، چین، ایتالیا، پاکستان، کره جنوبی، انگلستان و هلند در طرح‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی مشارکت کردند.
وی افزود: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ کمی متعلق به سرمایه‌گذاران افغانستان و چین بوده همچنین سرمایه‌گذاران این کشورها در ۳۰ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.