یزد - محمدحسین رحیمی زاده با بیان اینکه منابع اعتباری طرح دادگاه درمان مدار به درستی تعیین نشده گفت: اعتیاد یک معضل اجتماعی است که باید برای حل آن یک عزم جدی ایجاد شود .

منابع اعتباری طرح دادگاه درمان مدار به درستی تعیین نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد در جلسه هماهنگی سامان دهی دادگاه درمان مدار در استان اظهار اشت: منابع اعتباری طرح دادگاه درمان مدار به درستی تعیین نشده  واعتیاد یک معضل اجتماعی است که باید برای حل آن یک عزم جدی ایجاد شود و منابع اعتباری آن جذب به صورت مدیریت شده هزینه شود.

وی افزود: آسیب اجتماعی اعتیاد یک آسیب جدی در جامعه است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود و به سادگی از کنار آن گذشت.

این مقام قضایی با اشاره به راه اندازی دادگاه درمان مدار در استان یزد در سال گذشته، افزود: در حالیکه قریب به یک سال از شروع به کار دادگاه درمان مدار در استان یزد می گذرد مجموعه قضایی، بهزیستی و نیروی انتظامی این کار را بر عهده گرفته‌اند و این طرح باید مورد حمایت سایر نهاد ها و سازمانهای متولی قرار گیرد.

رحیمی زاده تصریح کرد: دادگاه درمان مدار در یک فرایند کامل باید در یک دوره تعیین شده، یک معتاد متجاهر را ضمن ترک اعتیاد با حرفه آموزی، درمان های پزشکی و روانپزشکی و حمایت های پس از خروج تبدیل به یک انسان موفق نماید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم دادگستری استان خاطرنشان ساخت: باید سایر نهاد های متولی در مسئله مبارزه با اعتیاد نقش خود را ایفا نمایند و کمبودهای موجود نیز با استفاده از تمام ظرفیت‌ها مرتفع شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.