مازندران- سید محمد نظری از ایمن شدن محور کیاکلا - جویبار خبر داد.

محور کیاکلا – جویبار ایمن‌سازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران، نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا - جویبار به طول ۴ و ۶ دهم کیلومتر با نصب نیوجرسی مفصلی با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال جداسازی شد.

وی با اشاره به اینکه ایمنی حمل و نقل یکی از زیربخش های اصلی در زمان بهره برداری از جاده ها و معابر است، افزود: برای اولین بار در سطح استان و به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و کاهش انحرافات که یکی از علت های اصلی تصادفات جاده ای است، اقدام به جداسازی مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا به جویبار با نیوجرسی مفصلی کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: استفاده از حفاظهای بتنی با ابعاد و مشخصات مناسب در جداسازی معابر و جاده ها می تواند بخش قابل توجهی از خسارات جانی و مالی تصادفات را کاهش دهد.

نظری ضمن اشاره به مشخصات فنی نیوجرسی های مفصلی گفت: حفاظهای بتنی مفصلی معمولا در طولهای ۱ الی ۶ متر تولید می گردد که این قطعات مسلح بوده و دارای اتصالات جانبی جهت نصب یکنواخت است.

وی با بیان اینکه سهولت در تعویض نیوجرسی های آسیب دیده یکی از مزایای این محصول در مقایسه با موانع ترافیکی می باشد، هدف از طراحی نیوجرسی را به حداقل رساندن خسارات در حوادث بین شهری، جاده ها و کاهش انحرافات و همچنین جلوگیری از نور آزار دهنده خودروهای مقابل در شب دانست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.