گیلان -محسن عادلی گفت: مطالعه قطعه نخست طرح تعریض و چهار خطه کردن محور آستارا به اردبیل، در دو مرحله پایان یافته و مطالعات قطعه بعدی در دست اقدام است.

مطالعه قطعه نخست طرح تعریض محور آستارا - اردبیل پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ، محسن عادلی مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان اظهار کرد: مرحله نخست طرح تعریض و چهار خطه کردن محور آستارا - اردبیل به طول ۱۲ کیلومتر از سه راه روستای عنبران تا پل بهارستان آستارا را شامل می شود.

وی افزود: در این محدوده، عملیات برداشت مصالح و حذف پیچ و خم مسیر، مطابق نقشه آغاز شده و مصالح به دست آمده، در ورودی بارانداز راه آهن آستارا مورد استفاده قرار گرفته است.

عادلی بیان کرد: اجرای این طرح موجب تسهیل تردد، کاهش سوانح جاده ای و رفع ترافیک مسیر ارتباطی استان های گیلان و اردبیل خواهد شد و اداره کل راه و شهرسازی گیلان با جدیت به دنبال تخصیص اعتبارات مصوب آن است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: محور مواصلاتی آستارا به اردبیل شاهراه ارتباطی شمال و غرب کشور است و با توجه به ظرفیت گردشگری و اقتصادی، فعالیت بندر، اداره کل گمرک، راه آهن بین المللی، افزایش روز افزون حجم تردد گردشگران داخلی و خارجی و حمل و نقل کالا در آستارا، تعریض آن محور ضرورتی انکار ناپذیر است و علاوه بر رونق گردشگری و اقتصادی منطقه، در کاهش سوانح جاده ای و تسهیل عبور و مرور موثر خواهد بود.

این در حالی است که ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در مهر ماه امسال از اخذ کد اعتبار ملی طرح بزرگ تعریض محور آستارا - اردبیل و اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال از محل کمیسیون عمران و تلفیق بودجه به آن خبر داده بود.

به گفته داداشی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور با طرح پیشنهادی وی مبنی بر تعریض محور آستارا - اردبیل موافقت کرده و این طرح بزرگ و ملی در سه مرحله اجرا خواهد شد و با توجه به ملی بودن اعتبارات و اهمیت شاهراه آستارا - اردبیل در حمل و نقل شمال و غرب کشور، عملیات اجرای آن بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

وی پیش بینی کرده است برای مرحله نخست طرح، بالغ بر سه هزار میلیارد ریال و برای کل آن ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه شود و احتمال دارد به خاطر حجم زیاد کار و ضرورت خاکبرداری و گشایش مسیرها مرحله نخست طرح یکسال زمان ببرد.

محور آستارا-اردبیل به امتداد حدود ۷۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل و شمال غرب کشور است و قسمت عمده آن به علت گذر از منطقه کوهستانی و پر پیچ و خم حیران آستارا، حجم بالای تردد و سوانح جاده ای را شاهد است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با جاذبه های گردشگری و اقتصادی، یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.