نماینده مرجعیت عالی شیعیان در عراق در گفت‌وگو با اعضای هیأت شفاف‌سازی این کشور، بر حمایت مرجعیت از تلاشها برای مبارزه با فساد، تاکید کرد.

ورود نماینده مرجعیت عالی شیعیان در عراق به خط مبارزه با فساد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مهدی الکربلائی» نماینده آیت الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق، تاکید کرد که مرجعیت از سرویس‌های نظارتی برای مبارزه با فساد حمایت می‌کند و خواستار پایان دادن این سرویس‌ها به شکاف‌های قانونی موجود و در نتیجه اجرای فساد در کشور است.

به نوشته پایگاه خبری «سومرنیوز»، شیخ مهدی الکربلائی، دوشنبه (دیروز 31 دسامبر) از قاضی «عزت توفیق جعفر» رئیس هیأت شفاف‌سازی و شماری از مقامات مسئول این هیأت استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت مذکور نیز برنامه‌های خود را برای سالهای آتی در کشور تبیین کردند. قاضی جعفر در این دیدار گفت که هیأت شفاف‌سازی، ادارات و دفاتر تحقیقاتی خود در استانهای مختلف را سازماندهی کرده است و سال آینده کلیه افراد و عوامل پشت صحنه به تاخیر افتاده پروژه‌های خدمات‌رسانی و سرمایه‌گذاری در کشور شناسایی و معرفی خواهند شد.

وی همچنین افزود که حمایت مرجعیت از هیأت شفاف‌سازی، انگیزه مهم این هیأت برای دستیابی به موفقیت‌های بی‌سابقه در عرصه مبارزه با فساد است و پروژه مبارزه با فساد نیازمند امکاناتی دولتی است و تنها به سرویس‌های نظارتی محدود نمی‌شود.

نماینده آیت‌الله سیستانی نیز تاکید کرد که از مرجعیت از تلاش‌های هیأت شفاف‌سازی عراق، حمایت می‌کند و به همین دلیل نیز، اصولی درست و صحیح برای تشکیل دولت کنون و بخش‌های اداری مختلف زیرمجموعه آن، وضع کرده است.

مبارزه با فساد با  یکی از مهمترین مطالبات مردمی و چالشهای اصلی دولت «عادل عبدالمهدی» است. وی می‌گوید که طرحی برای این مسئله تدوین کرده است اما به هرحال پیروزی این طرح بر مافیاهای فساد که نفوذ زیادی در نهادهای دولتی کشور دارند، بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.