گیلان- شاهرخ یوسف‌زاده چابک با اشاره به این که بزودی، پروژه بیمارستان‌های مستقل در گیلان اجرایی می‌شود، گفت: بیمارستان‌های استان که شرایط لازم را برای استقرار این مهم دارند، بزودی این پروژه در آن‌ها اجرایی می‌شود.

پروژه بیمارستان‌های مستقل در گیلان اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در حوزه سلامت استان، اظهار کرد: باید باور استان نسبت به پذیرش توریسم سلامت تغییر کند تا از ظرفیت‌های این مهم برای ارتقا و بهبود زیر ساخت‌های حوزه سلامت گیلان استفاده شود.

وی تصریح کرد: توجه به مسایل انگیزشی و بهره‌مندی از ظرفیت بخش‌های ViP در مراکز درمانی می‌تواند منجر به توسعه خدمات درمانی استان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: تعیین فرایندها و بهبود روند موجود از مسایل حایز اهمیتی است که باید همیشه مدنظر صاحبان فرایند قرار بگیرد و در این راستا توجه به سیاستگذاری کلان و برنامه‌ریزی شده دانشگاه نیز مورد انتظار است.

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه با ایجاد یک تفکر علمی می‌توان شاهد بهبود روندهای موجود و تحقق اهداف استراتژیک بود، خاطرنشان کرد: برای برون رفت از شرایط خاص و ویژه، نیازمند ترسیم یک برنامه راهبردی هستیم.

وی گفت: ارزش آفرینی برای ذی نفعان یکی از مهمترین استراتژی‌های حوزه سلامت است که در این زمینه باز مهندسی فرایندها برای تحقق آن، در دستور کار قرار دارد و تمامی صاحبان فرایند، باید تا تحقق کامل آن در لایه‌های مختلف دانشگاه تلاش کنند.

یوسف‌زاده با اشاره به این که بزودی، پروژه بیمارستان‌های مستقل در گیلان اجرایی می‌شود، یادآور شد: دستورالعمل اداره بیمارستان مستقل از سوی وزارت متبوع به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است، و بیمارستان‌های استان که شرایط لازم را برای استقرار این مهم دارند، بزودی این پروژه در آن‌ها اجرایی می‌شود.

«بیمارستان‌های مستقل» در طبقه بندی بانک جهانی در حوزه بیمارستان‌های خود گردان قرار می‌گیرند که به صورت واحد اجرایی مستقل موضوع تبصره ۱ ماده ۲ آیین نامه مالی و معاملاتی اداره می‌شوند؛ موارد متناظر انجام عملیات مالی و معاملاتی آن‌ها براساس آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و موارد غیر متناظر آن بر اساس دستور العمل اداره بیمارستان‌های مستقل انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.