۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 637389

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت بهای نفت در سال ۲۰۱۸ با کاهش کُلی مواجه بود و بازار طلای سیاه سال چندان پُرباری را تجربه نکرد.

حال ناخوش نفت در سال ۲۰۱۸

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بهای نفت خام در بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۸ میلادی از بیم عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا و نیز ظهور نشانه‌هایی از کُند شدن رشد اقتصادی جهان، روندی کاهشی را طی کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت‌گذاری ‏نفت در ‏‏بازارهای بین‌المللی و پایه‌ای برای قیمت‌گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود، در طول سال ۲۰۱۸، نوزده و نیم درصد از ارزش خود را از دست داد.

همچنین بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدیت‏ که بیشتر برای ‏‏قیمت‌گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا به عنوان مرجع در نظر گرفته می‌شود، در معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک طی دوازده ماه، بیست و چهار ممیز هشت دهم ارزش خود را از دست داد.

مایک لینچ، کارشناس و تحلیلگر بازار نفت در این مورد می‌گوید کاهش بهای نفت به ویژه از ماه اکتبر، یعنی درست زمانی که به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر رسیده بود،‌ شدت گرفت. بازار نفت با نگرانی در خصوص افزایش بیش از حد عرضه و نیز فشار کاهش تقاضا برای انرژی مواجه بود. این نگرانی علی الخصوص با افزایش تولید نفت آمریکا به سطحی بی‌سابقه و نیز کند شدن رشد اقتصاد جهانی تشدید و موجب شد بهای نفت در بازار نفت نیویورک و لندن طی سه ماه بیش از یک سوم ارزش خود را از دست بدهد.

‏فیل فلین (Phil Flynn) از شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ‏و ارائه خدمات مدیریتی «پرایس فیوچرز» (Price Futures)‏‎ ‎در تحلیل نوسان قیمت نفت در ‏معاملات می‌گوید‏: «سال گذشته میلادی سال توئیت ها بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ابتدا با توئیت بهای نفت را به بالاترین میزان طی چهار سال گذشته رساند، سپس با توئیت های دیگر امید بازار را از بین برد.» وی همچنین تصریح کرد این اولین کاهش سالیانه بهای نفت از سال ۲۰۱۵ تا کنون است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.