مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: هوشمند سازی شهری، اولین ضرورت و اهمیت برای ایجاد یک شهر پاک است. شهری قابل زیستن که شهروندان زندگی بهتری در آن داشته باشند.

هوشمند سازی شهری، اولین ضرورت برای ایجاد یک شهر پاک است

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی علوی مقدم، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد، با اشاره به اهمیت هوشمند سازی در کلان شهرها، گفت: هوشمند سازی از ابعاد مختلف قابل بررسی است و در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه حمل و نقل کارکرد و تاثیر عمیقی دارد.

وی افزود: اولین ویژگی شهر هوشمند این است که می‌توانید بسیاری از تبادلاتی که در شهر انجام می‌شود و شهروندان برای انجام آن از وسایل نقلیه عمومی و شخصی استفاده می‌کنند را به حداقل برسانیم.
علوی مقدم ادامه داد: در مشهد روزانه حدود هفت میلیون سفر انجام می‌شود. اگر بتوانیم بخشی نیازها را از طریق زیرساخت‌ها و سیستم‌های اینترنتی و مکانیزه برطرف کنیم، قطعا بخشی از این سفرها کم می‌شود. این مساله در اصلاح شبکه معابر شهری که گنجایش این میزان ناوگان حمل و نقلی را ندارد، نیز موثر است. همچنین کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی را در بردارد. ایمنی شهروندان را نیز افزایش می‌دهد، زیرا سالانه صدها نفر در شهر مشهد در تصادفات جان خود را از دست میدهند و یا مجروح می‌شوند و خسارت مادی و معنوی زیادی به شهروندان وارد می‌شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد در خصوص استفاده از سیستم‌های هوشمند در این ناوگان گفت: حوزه تاکسیرانی و حمل و نقل شبه همگانی و اختصاصی، به دلیل اینکه به حوزه کسب و کارها نزدیک است به شدت با  سیستم‌های هوشمند آمیخته شده است و بخشی از استارتاپ‌های مهم در حوزه خدمات شبه همگانی شکل گرفته و ارائه خدمات می‌کنند.
همچنین با توجه به اینکه روزانه یک میلیون و هفتصد هزار سفر با وسایل حمل و نقل شبه همگانی و تاکسی انجام می‌شود، وجود ابزارهای مختلف الکترونیکی و هوشمند جهت تبادل پول بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نمایشگاه شهر هوشمند دستاوردی داشته باشد، باید آخرین رویدادهایی که در سطح ملی و جهانی در حوزه استارتاپ‌ها و سیستم‌های هوشمند وجود دارد را به نمایش بگذاریم، افزود: سیستم‌های الکترونیک و سیستم های اینترنتی و هر آنچه که بر بستر آی تی شکل گرفته است به شدت در معرض تغییر، تحول و رشد دائمی قرار دارد. بنابراین باید آخرین دستاوردهای استارتاپ‌ها و شهر هوشمند را به نمایش بگذاریم تا نمایشگاه مفیدی را برگزار کرده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.