زنجان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:۵۰ درصد اماکنی که فاضلاب شان را به سمت رودخانه زنجانرود رهاسازی می کنند، شناسایی شد.

آب تولیدی فاضلاب زنجان بدون استفاده رها می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، در نشست خبری ظهر امروز به که به مناسبت ۲۸امین سالگرد تاسیس شرکت آب و فاضلاب  برگزار شد، گفت: در سال جاری در اجرای نقشه ایمنی استحصال تا تولید رتبه برتر کشوری را کسب کردیم.

قاسمی افزود: توسعه شبکه فاضلاب با اعتبارات دولتی ناچیز امکان پذیر نیست و فقط ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این بخش است.

 وی ادامه روند اجرای شبکه را با استفاده از فاینانس خارجی و سرمایه گذار خارجی میسر دانست و ادامه داد: ۲۳ کیلومتر توسعه بخش فاضلاب  به روش BOT با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان اجرا می شود.

 وی از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی مدول اول و ۴۰درصدی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب خبرداد و اذعان داشت: تصفیه خانه شهر دندی  دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

جزءقاسمی اظهارداشت: تصفیه خانه فاضلاب ابهر نیز با جذب سرمایه گذار دهه فجر امسال به صورت آزمایشی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰حلقه چاه برای استفاده آب  شرب داریم گفت: ۱۲۵ حلقه درمدار است که این تعداد قبل از انقلاب به ۲۰حلقه می رسید.

سرانه مصرف آب در زنجان کاهش یافت

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تاکید کرد: خوشبختانه   در تابستان تنش آبی و جیره بندی نداشتیم و سرانه مصرف آب در شهر زنجان از ۲۰۱ لیتر به ۱۹۶ لیتر کاهش یافت.

 جزء قاسمی با اذعان به اینکه دراستان، میزان مصرف آب نسبت به میانگین جهانی بالاترو نسبت به میانگین کشوری پایین  تراست اظهار داشت: ما نیازمند استفاده بهینه آب هستیم وبارندگی های اخیر نشانه دارندگی نیست.

وی وضعیت سد تهم را مناسب ندانست و گفت: میزان ذخیزه آب این سد کاهش پیدا کرده است.  

وی میزان آب بهای دریافتی و فرسودگی شبکه را نامتناسب ذکر کرد  و گفت: این چرخه معیوب درآینده مشکل ساز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به شرکت گفت: اعتبار شرکت آبفا ۴۸ میلیارد تومان است که ۷۳ درصد تخصیص یافته است.

جزءقاسمی با اشاره به احداث و توسعه شبکه فاضلاب گفت:طی  ۹ ماهه امسال ۲۵ کیلومتر شبکه ایجاد کردیم و۵  هزار نفر به شبکه متصل شدند.

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم استقبال مردم ماهنشان از شبکه فاضلاب افزود: با بکارگیری روشها و مشوق‌هایی درجهت جذب و ترقیب آنها اقدام کردیم.

۳۰میلیون متر مکعب آب حاصل ازاجرای طرح فاضلاب شهری

وی از ۳۰میلیون متر مکعب  پساب فاضلاب در افق طرح فاضلاب زنجان خبر داد و گفت: آب تولیدی  به منظور استفاده در صنعت و آبخوان ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در توضیح سوال دیگری مبنی بر تامین آب اراضی و فضای سبز برخی از ارگانها گفت:تامین آب اراضی ارگانهای دولتی و نظامی از طریق ما صورت نمی گیرد یا خودشان دارند و یا از آب منطقه ای تامین می کنند.

 وی از اصلاح و بازسازی ۱۷ کیلومترطول شبکه درنه ماهه سال جاری خبردادویاد آور شد:۲۴ درصد آب تولیدی بدون درآمد است که نیمی از آن هدر رفت واقعی و نیمی  هدر رفت ظاهری است.

جزء قاسمی مطالبات شرکت از ارگانهای نظامی، اداری، آموزش و پرورش و آب و فاضلاب روستایی  را ۱۳میلیارد تومان ذکر کرد.

آلودگی زنجانرود ،شناسایی اماکنی که فاضلاب هایشان را رها می کنند

مدیر عامل شرکت آبفا در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در خصوص آلودگی رودخانه زنجان‌رود گفت: برای حل مشکل این رودخانه در استانداری کارگروهی تشکیل شد و مصوب شده که  آب و فاضلاب شبکه فاضلاب را گسترش دهد و در صدد شناسایی اماکنی که اقدام به رهاسازی فاضلاب هایشان می کنند بر آید.

جزء قاسمی خاطر نشان ساخت: در این راستا ۵۰ درصد شهر را پیمایش کردیم و به کارگروه ارسال کردیم؛ شهرداری نیز ملزم به نصب آشغال گیر وآب منطقه ای نیز موظف به لای‌روبی شد که در حال اجرا است.

 گفتنی است خبرنگاران در خاتمه از شبکه تصفیه خانه فاضلاب استان بازدید کردند و مجری این طرح عنوان کرد که تاکنون هیچ کدام از واحدهای صنعتی از پساب تولیدی استفاده نکرده و پساب تولیدی به روخانه زنجانرود جاری می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.