محسنی بندپی گفت: خارج از محدوده قانونی نباید خدمات آب، برق و گاز به بناهای ساخته شده و غیرمجاز ارائه شود.

استاندار تهران: شوراها و دهیاری ها برای رصد و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز وارد شوند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران ظهر امروز ۱۱ دی ماه در جلسه ستاد پیشگیری،ساماندهی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با اشاره به ضرورت اجرای قوانین مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در برخی از حوزه ها شاهد هستیم که خود قانون مظلوم واقع می شود و در اجرای قوانین ساخت و سازها باید جدی تر اقدام کرد.

وی افزود: اجرای قوانین ساخت و ساز و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجوز دار در شهرستان شمیرانات اولویت خاصی دارد از این جهت که هم محلی برای گذران اوقات فراغت مردم است و هم اینکه مسیر عبوری بخشی از آب شرب شهروندان است و رعایت حریم رودخانه ها  در ساخت و سازها برای حفظ سلامت آب شرب مردم اهمیت زیادی دارد و حضور سران و دیپلمات ها در این منطقه نیز ویژگی خاصی به شمیرانات برای اجرای قانون مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز داده است.

استاندار تهران به موضوع هتل آرینا و حکم تخریب سه طبقه از این هتل نیز اشاره کرد و گفت: هرچند دلیل علمی و مهندسی برای تخریب سه طبقه به تنهایی وجود ندارد اما حکم باید اجرا شود تا درس عبرتی برای متخلفان باشد و عزم و اراده جدی اعمال قانون احساس شود.

محسنی بندپی به اهمیت ورود شوراهای شهر و روستا و دهیاری ها به موضوع نظارت و رصد ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اجرای طرح کاداستر و حفاظت از اراضی ملی باید در دستور کار همه اقدامات باشد.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه ستاد در خصوص خدمات رسانی دستگاه های خدمات رسان آب برق و گاز به ساخت و سازها بدون توجه به وضعیت قانونی آنها تاکید کرد: خارج از محدوده قانونی نباید خدماتی به بناهای غیرمجاز داده شود.

استاندار تهران با بیان اینکه فرهنگ سازی و و آشنایی مردم با قوانین منابع طبیعی، تغییر کاربری و ساخت و سازها باید افزایش یابد تصریح کرد: آگاهی رسانی به صاحبان زمین های کشاورزی برای پرهیز از تغییر کاربری غیرقانونی و ساخت و ساز غیرمجاز در اولویت است.

محسنی بند پی در پایان گفت: طرح مطالعاتی برای آسیب شناسی پدیده های ساخت و ساز در استان تهران از سوی استانداری و معاونت امور عمرانی در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.