رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که منتظر دیدار با رهبر کره‌شمالی است.

ترامپ: منتظر دیدار با کیم‌جونگ‌اون هستم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: "کیم جونگ اون" اعلام کرد که کره شمالی به دنبال ساخت یا آزمایش تسلیحات هسته‌ای نیست و آن را به دیگر نیز نخواهد داد و آماده دیدار با رئیس جمهور ترامپ در هر زمانی است.

وی افزود: من نیز منتظر دیدار با رئیس کیم هستم، کسی که به خوبی درک می کند که کره شمالی پتانسیل اقتصادی فوق‌العاده‌ای دارد.

کیم جونگ اون" رهبر کره ‌شمالی طی سخنرانی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی که از شبکه تلویزیونی کره شمالی پخش شد، هشدار داد: اگر آمریکا به وعده های خود که در برابر همه جهان داد، پایبند نباشد، تنها یک راه پیش روی ما باقی می ماند و آن هم درپیش گرفتن راه جدیدی برای حمایت از حاکمیت و مصالح خود است.

وی در ادامه به آمادگی خود برای دیدار مجدد با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: همه تلاش خود را برای تحقق نتیجه ای که جامعه جهانی از آن استقبال کند به کار خواهم گرفت.

در ماه‌هایی که از دیدار کیم و ترامپ می‌گذرد، کره شمالی چند مرکز آزمایش موشکی و اتمی را نابود کرده و از آزمایش موشکی هم دست کشیده است. با این وجود، آمریکا رفع هرگونه تحریمی را به خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی منوط کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.