قزوین_ محمد درافشانی از اجرای طرح های افزایش سرانه مطالعه در شهر قزوین در مسیر دریافت عنوان پایتختی کتاب خبر داد.

اجرای طرح‌های جدید افزایش سرانه مطالعه در مسیر کسب عنوان "پایتختی کتاب ایران"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای طرح های افزایش سرانه مطالعه در شهر قزوین توسط شهرداری و دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در مسیر دریافت عنوان پایتختی کتاب ایران خبر داد.

وی افزود: بارگذاری کتابهای صوتی در حوزه حقوق شهروندی در سایت قزوین کتاب از جمله طرحهای در دست اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در مسیر انتخاب شدن قزوین به عنوان پایتختی کتاب ایران است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: در این طرح بیست و دو جلد از مهمترین کتابهای آموزش حقوق شهروندی تبدیل به فایل صوتی خواهند شد و در فضاهای عمومی شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین فضاهای مجازی و سایت دبیرخانه پایتخت کتاب ایران بارگذاری شده و مورد استفاده شهروندان خواهد گرفت.

درافشانی اضافه کرد: در راستای این طرح تاکنون کتابهایی نظیر آموزش سواد رسانهای، خلاقیت شهروندی، نوعروس (بانو شهیده رقیه رضایی)، زباله زباله، بازیافت برای کودکان، رانندگی در شهر من، آداب آپارتمان نشینی در اسلام، قدم به قدم تا آموزش شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در قاب همسایه، اخلاق همسایه داری و آپارتمان نشینی، حسن رادیو، رسانه  من و مفاخر شهر من قزوین تبدیل به فایل صوتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح بارگذاری فایل صوتی کتاب در سایت کتاب قزوین به منظور  آموزش حقوق شهروندی و تسهیل مطالعه توسط دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در قزوین با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دست اقدام است.

این مسئول افزود: همچنین بنا بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات حوزه کتاب سایت  www.qazvinketab.ir  راه اندازی شده است و در این سایت تمام فعالیتهای حوزه کتاب و کتابخوانی در دبیرخانه پایتختی کتاب ایران و یا سایر اقدامات انجام شده توسط انجمنها و فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی به علاقه‌مندان این حوزه اطلاع رسانی می‌شود.

 وی از افرادی که تمایل به فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند به همکاری با دبیرخانه دورهای پایتخت کتاب ایران دعوت کرد،علاقمندان میتوانند جهت دریافت فرم  همکاری به سایت دبیرخانه مراجعه کنند.

درافشانی گفت: بر اساس طرحهای پیشنهادی در دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در قزوین طرحی تحت عنوان «سفیر کتاب» با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح افراد آموزش دیده در خصوص مهارتهای کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در جمع های گروهی و مناسبتهایی که در مدارس تحت پوشش طرح برگزار می‌شود حضور یافته و به قصه خوانی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در خاتمه گفت: در حال حاضر دورههای آموزشی تربیت سفیر کتاب در حال برگزاری است و شرایطی را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری قزوین فراهم کردهایم تا در مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانیهایی که در پروژه همیار کتاب میزبان دبیرخانه بودهاند سفیران کتاب به کتابخوانی بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.