یزد - سید مجتبی حسینی پور با تشریح مجموع اعتبار تخصیص یافته به این استان از محل سفر مقام معظم رهبری، گفت: مجموع بودجه این سفر در سال در سال ۹۷ به ۳۴۶ میلیارد تومان رسید.

مجموع بودجه سفر مقام معظم رهبری به یزد به ۳۴۶ میلیارد تومان رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد، سید مجتبی حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با گرامیداشت ۱۲ دی ماه، یازدهمین سالروز سفر با برکت مقام معظم رهبری به استان اظهارداشت : مجموع بودجه این سفر در سال در سال ۹۷ به ۳۴۶ میلیارد تومان رسید و این اعتبارات در قالب ۷۲۱ طرح و پروژه به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این سفر تاریخی با ۱۷۳ میلیارد تومان همراه بود که با پیگیری های بعدی و از سال ۸۸ تا ۹۶ بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها اختصاص یافته است که در حال حاضر اکثر پروژه ها اجرایی شده و پیشرفت فیزیکی نزدیک ۱۰۰ درصد حاصل گردیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این طرح ها و پروژه ها در بخش های بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی، آبرسانی، زیرساخت های شهرک های صنعتی، احداث و تکمیل خوابگاه های دانشجویی، مسکن محرومین و معلولین، راه و راه آهن، واحد های آموزشی و برق رسانی بوده است.

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۷

وی تاکید کرد: درسالجاری حدود ۱۹ میلیارد تومان در قالب تکمیل کتابخانه مرکزی (۵میلیارد تومان)، تکمیل بیمارستان شهید رهنمون (۱۰ میلیارد تومان) و دانشگاه علوم قرآنی میبد (۴ میلیارد تومان) ابلاغ اعتبار شده است.

حسینی پور همچنین میزان اعتبارات و درآمدهای استان را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اعلام کرد و افزود: میزان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان با احتساب اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن ۴۳۹ میلیارد تومان است که نسبت به میزان ۳۶۶ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال گذشته۲۰ درصد افزایش یافته است.   

وی تصریح کرد: میانگین رشد بودجه عمرانی استان یزد در لایحه بودجه ۹۸ در مقایسه با میانگین کشوری دو برابر افزایش نشان می دهد، در حالی که در لایجه بودجه ۹۸ میانگین رشد پیش بینی شده در بودجه تملک دارایی های سرمایه ای کشور تنها ۱۰ درصد است این رقم در استان یزد ۲۱ درصد افزایش یافته است.

در لایحه بودجه ۹۸ جایگاه استان از مکان ۲۶ به جایگاه ۲۳ ارتقا یافته است

حسینی پور تصریح کرد: به این ترتیب در لایحه بودجه ۹۸ و در مقایسه با لایحه بودجه سال گذشته جایگاه استان از منظر بودجه تملک سرمایه ای  به سه رتبه ارتقاء از مکان ۲۶ به جایگاه ۲۳ ارتقا یافته است.

وی گفت: بودجه عمرانی استان مجموع اعتبارات استانی شامل اعتبارات متوازن، سه درصد نفت، ارتقای شاخص های اقتصادی، اعتبارات مدیریت بحران و ... را شامل می شود و همچنین اعتبارات ملی، اعتبارات استانی ویژه، بودجه دانشگاهها و دستگاههای اجرایی نظیر شرکت های دولتی را در بر می گیرد و آنچه در لایحه بودجه استانها معمولا مورد مقایسه قرار می گیرد فقط اعتبارات استانی است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: باید در نظر داشت که عملیات‌های عمرانی در هر استان، به منابع ملی و استانی نیاز دارد بنابراین همه عملیات‌های عمرانی استان یزد، نیازمند بودجه مستقل استانی نیست و بخشی از بودجه عمرانی استان در اعتبارات ملی دیده شده  که در قالب اعتبارات احداث راههای شریانی و نگهداری آنها، طرح های انتقال آب، دانشگاهها، بیمارستانها و طرحهای احداث مدارس و ورزشگاهها و ...  به استان اختصاص می یابد.

وی در ارتباط با بودجه هزینه ای استان نیز گفت: میانگین افزایش بودجه هزینه ای استانها در لایحه بودجه ۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۶ درصد است این درحالی است این رقم برای استان ۲۷ درصد بوده است و به این ترتیب جایگاه  استان در رتبه ۲۲ قرار گرفته است؛ این اعتبارات از ۲۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۷۹ میلیارد تومان در لایحه ۹۸ ارتقاء یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص وضعیت درآمد های استان نیز گفت: درحالیکه میانگین رشد درآمدها برای استانها در کشور رقم ۲۲ درصد در نظر گرفته شده میزان رشد درآمد ها برای استان و در لایحه بودجه ۹۸ عدد ۱۵ درصد را نشان می دهد که به این ترتیب در زمینه رشد درآمد و در مقایسه با سایر استانها رشد کمتری داشته ایم.  

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.