سرمربی استقلال نظرش در خصوص قهرمان مسابقات پیش‌روی جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد.

شفر: ژاپن اصلی‌ترین کاندیدای قهرمانی در جام ملت‌ها است

به گزتارش گروه ورزشی قدس آنلاین، وینفرد شفر که ۱۳ سال سابقه کار در فوتبال آسیا را دارد، معتقد است ژاپن توانایی قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را دارد، مسابقاتی که از تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی) با حضور ۲۴ تیم به میزبانی اماراتی‌ها برگزار می‌شود. ژاپن که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیش رفت، در گروه F هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌ها با تیم‌های ازبکستان، عمان و ترکمنستان همگروه است.

سرمربی تیم استقلال تهران در گفت‌وگو با سایت «البیان» امارات گفت: من مدت طولانی است که بازی‌های تیم ملی ژاپن را تماشا می‌کنم و در حال حاضر آنها یکی از بهترین تیم‌های آسیایی هستند. به نظر من اگر ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی به بلژیک نمی‌خورد، می‌توانست پیشروی بیشتری داشته باشد. سامورایی آبی در بازی‌های دوستانه در ماه اکتبر مقابل اروگوئه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید، سپس ونزوئلا را با نتیجه یک بر یک متوقف کرد و در ادامه با نتیجه ۴ بر صفر قرقیزستان را در هم کوبید. این تیم سابقه طولانی دارد و بازیکنان خوبی دارد که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. ژاپن سال‌هاست در سطح پایداری بوده و همیشه یکی از تیم‌های قدرتمند بوده است و به اعتقاد من اصلی‌ترین کاندیدای قهرمانی در مسابقات جام ملت‌ها است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که با تیم فوتبال استقلال کسب کرده‌ام، این فرصت را پیدا کردم تا بازی تیم‌های ژاپنی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را دنبال کنم، تیم‌هایی که عالی و سریع بازی می‌کنند و به بازی با توپ‌های کوتاه عادت دارند. در لیگ قهرمانان آسیا هم کاشیما آنتلرز ژاپن به عنوان قهرمانی رسید. اگر ژاپن در جام ملت‌ها نمایش خوبی از خود ارائه دهد، من رقیبی برای آنها در راه کسب عنوان قهرمانی نمی‌بینم.

این سرمربی آلمانی که سابقه سرمربیگری در تیم‌های شباب الاهلی و العین امارات را دارد، درباره تیم ملی فوتبال امارات نیز گفت: در چنین تورنمنت‌هایی داشتن انگیزه خیلی مهم است و تیم ملی امارات هم از مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها - اخیراً به میزبانی امارات برگزار شد - الهام گرفته است، مسابقاتی که کسی انتظارش را نداشت العین، نماینده امارات با شکست قهرمان قاره آفریقا و قهرمان آمریکای جنوبی - ریورپلاته - تا فینال این رقابت‌ها برسد که این تجربه‌ای الهام‌بخش برای امارات بود. مهمتر از همه اینکه زاکرونی درک خوبی از ذهنیت بازیکنانش در تیم ملی امارات دارد و موفق شده انرژی بازیکنانش را به روحیه جنگدگی تبدیل کند.  

وینفرد شفر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که از حضور در تیم‌های العین و شباب الاهلی داشته‌ام، باید بگویم فوتبال امارات پیشرفت داشته است، اما این پیشرفت محدود بوده است. باشگاه‌های اماراتی هنوز وابستگی زیادی به بازیکنان خارجی دارند و به همین خاطر به راحتی می‌توانند برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کنند. من همان سال ۲۰۰۷ هم گفتم که تنها راه پیشرفت فوتبال امارات این است که به بازیکنان بومی فرصت بازی داد و بیشتر به بازیکنان جوان توجه کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.