البرز- سیروس شفقی با بیان اینکه ۸.۵ میلیارد تومان برای مطالعات آبخیزداری در کرج اختصاص یافته گفت: تشکیل تیم های شناسایی نقاط حادثه خیز و واکنش سریع دستگاه های خدماتی در هنگام بروز بلایای طبیعی از الزامات مدیریت بحران است.

اختصاص اعتبار ۸.۵ میلیارد تومانی برای مطالعات آبخیزداری کرج

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، سیروس شفقی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرج که صبح امروز (چهارشنبه) در روستای سیجان بخش آسارا برگزار شد، با تاکید بر اینکه  واکنش سریع  دستگاه های خدماتی در هنگام حوادث و بلایای طبیعی ضروری است، اظهار کرد: این مهم به ویژه در روستاها باید به جدیت مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا یکی از وظایف نهادهای روستایی، شناخت خطرات تهدیدکننده است که باید در اولویت کار پیگیری با نگاه پیشگیری قبل از وقوع حوادث مدنظر واقع شود.

شفقی همچنین با اشاره به اعتبارات ویژه حوزه آبخیزداری بمنظور مدیریت روان آب های ناشی از بارندگی ها و خسارات ناشی از آن افزود: ۸/۵ میلیاردتومان اعتبار برای طرح های مطالعاتی بخش آبخیزداری درنظرگرفته شده که قسمت اعظم آن در بخش آسارا بمنظور مدیریت روان آب ها صرف خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه باید همیشه آمادگی مقابله با مخاطرات را داشته باشیم گفت: جزو ۱۰ کشوری هستیم که بلایای طبیعی را به خود اختصاص داده علاوه بر این ۹۰ درصد پهنه سرزمینی مان در خطر زلزله قرار دارد.

شفقی با اشاره به ضرورت نگاه علمی به مدیریت حوادث افزود: امروز بسیاری از کشورها بصورت علمی موفق شده اند تا زمان وقوع زلزله و فاصله بین پس لرزه های آن را به منظور کاهش خسارت ها با برنامه ریزی مدیریت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج در ادامه اهمیت مدیران بحران را با یادآور شدن خسارت های ناشی از زلزله بم مورد اشاره قرار داد و گفت: شهر بم، ۱۲.۵ ثانیه لرزید و بدنبال آن ۵۸ هزار نفر جان باختند، بیش از ۲۷ هزار نفرمجروح شدند، ۵ هزار کودک والدین خود را از دست دادند، ۶ هزار نفر ناتوان و معلول و ۵۹ هزار واحد مسکونی تخریب شد و حتی هنوز هم آثار زلزله های بم و رودبار را شاهد هستیم.

این مقام مسئول افزود: همین یک مثال ضرورت نظارت بر تحکیم سازه ها و لزوم فرهنگسازی را متذکر می شود، چرا که استحکام بنا تضمین کننده بخشی از امنیت افراد خانواده همه ما و شما خواهد بود.

معاون استاندار البرز همچنین با اشاره به برگزاری اولین مانور روستایی در بخش مرکزی شهرستان کرج، گفت: برای نخستین بار نیز در بخش ها جلسات مرتبط با مدیریت بحران تشکیل می شود و این خود حاکی از توجهی است که به این مهم وجود دارد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج در محور دیگری از صحبت های خود به پیگیری موضوع گازرسانی بخش آسارا پرداخت و گفت: به محض تزریق منابع مالی برای حفاری فاز اول این طرح، در کوتاه ترین زمان ممکن و بعد از ۴۰ سال، شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.