گیلان – کاظم لطفی از افزایش ۶۰ میلیون متر مکعبی آب مخزن سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 افزایش ۶۰ میلیون متر مکعبی آب مخزن سد سفیدرود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ،کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان افزود: نزدیک به ۳۷۰ میلیون متر مکعب آب پشت مخزن سد سفیدرود ذخیره سازی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱۰ میلیون متر مکعب بود ، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

وی تصریح کرد: روند آب ورودی به داخل مخزن سد سفیدرود در حال حاضر حدود ۴۰ مترمکعب بر ثانیه است که این میزان سال قبل در همین زمان، ۱۳ متر مکعب بر ثانیه بوده که نشاندهنده آن است میزان آب ورودی به مخزن سد نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه این روند می تواند به مرور زمان کاهش یا افزایش یابد، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال ۹۸، حداکثر آبی که پشت سد سفیدرود می توانیم ذخیره کنیم به یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب برسد.

لطفی با یادآوری اینکه سال زراعی گذشته سال سختی برای کشاورزان گیلانی بود ، تصریح کرد: همچنان به تجهیز ایستگاه های پمپاژ و مدیریت آب داخل حوزه ای اعتقاد داریم ضمن اینکه زیر ساخت های خوبی نیز برای تامین آب کشاورزی در استان فراهم شده است.

گفتنی است سد منجیل یا سفیدرود در سال ۱۳۴۱ روی رودخانه سفیدرود در منجیل به منظور تامین آب شرب شهرها و کشاورزی جلگه گیلان با ظرفیت بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید.

استان گیلان ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که حدود ۸۰ درصد آبیاری اراضی آن از طریق سد سفیدرود در شهرستان رودبار تامین می شوند و بقیه نیز از آب بندان ها و رودخانه های داخلی استان استفاده می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.