طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از فردا پنج‌شنبه (97/10/13) استان تحت تأثیر سامانه بارش‌زا قرار می‌گیرد که با گسترش و استقرار کامل آن از بعدازظهر پنج‌شنبه در غالب نقاط استان شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق (در نواحی مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید خواهیم بود.

پیش‌بینی بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از فردا پنج‌شنبه (97/10/13) استان تحت تأثیر سامانه بارش‌زا قرار می‌گیرد که با گسترش و استقرار کامل آن از بعد از ظهر پنج‌شنبه در غالب نقاط استان شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق (در نواحی مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید خواهیم بود، این سامانه با جریانات سرد نیز همراه است و انتظار می‌رود سبب کاهش دما از اواخر وقت پنج‌شنبه در سطح استان شود.

شروع بارندگی از بعدازظهر پنج‌شنبه (97/10/13) از نواحی غرب و شمال‌غرب راسان رضوی (در نواحی مستعد توام با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ) و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به‌حجم بارش‌ امکان وقوع آبگرفتگی معابر در شهرستان‌ها و سیلابی شدن مسیل‌های استان در فاصله زمانی پنج شنبه و جمعه (13و 97/10/14) وجود دارد.

طی فعالیت این سامانه (به‌ویژه در روز جمعه ) وزش باد در غالب نقاط خراسان رضوی شدید با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود، از اواخر وقت پنج‌شنبه بارش در نواحی سردسیر به‌شکل باران و برف پیش‌بینی شده است.

طی روز شنبه (97/10/15) علاوه بر بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود پدیده مه به‌طور گسترده‌ای خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده که سبب کاهش میدان دید در غالب محورهای استان می‌شود.

با توجه به‌بارش باران و برف، وزش باد شدید، تشکیل مه و کاهش دید احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان دور از انتظار نیست.

طبق مدل‌های پیش‌یابی بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، چناران، کلات (به‌ویژه ارتفاعات هزار مسجد)، سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فریمان، توابع تربت حیدریه و کاشمر، اطراف سرخس (به‌ویژه نواحی غربی شهرستان) و همچنین در مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.