مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت:هر شب که می خوابیم یا بیدار می شویم آرزو یا هدفمان این است که جام را می بریم.

انصاری‌فرد: آنهایی که انتقاد می‌کنند هم ته دلشان موفقیت تیم ملی است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، کریم انصاری فرد از آن دسته از بازیکنانی است که در یک دهه اخیر پای ثابت اردوها و بازی های تیم ملی بوده و یکی از مردان مطمئن کارلوس کی روش محسوب می شود. انصاری فرد که امسال چالش Championsship را تجربه می کند هنوز هم رویاهای بزرگی در سر دارد، رویاهایی مثل بازی در رئال وبارسا و معتقد است اگر چه دستیابی به این رویاها سخت است اما هرگز از هدفش خارج نمی شود.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه ناتینگهام فارست در گفت و گویی که با خبرنگار اعزامی فارس به قطر داشت از اینکه چرا قراردادش با باشگاه ناتینگاهم فارست به تاخیر افتاد سخن گفت تا آرزویی که او همه بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا دارند.

بعد از اینکه از جام جهانی برگشتم یکسری پیشنهادات بود ولی دوست داشتم در لیگ انگلیس فوتبال باز کنم. حقیقتا از پیشنهاداتی که داشتم جایی حرفی نزدم ولی یکسری اتفاقات افتاد که برخی پیشنهاداتم بالا و پایین شد و در نهایت تصمیم گرفتم به باشگاه انگلیسی بروم و قرارداد رسمی و نه قرضی ببندم.اگر چه وقتی رفتم یکسری مشکلات برایم به وجود آمد.

چه مشکلاتی؟

در ابتدا مشکل ویزای کار داشتم، زمانی که قرارداد بستم تیم ملی فوتبال ایران اگر اشتباه نکنم در رتبه ۲۹ جهان قرار داشت و بعد از عقد قرارداد من بلافاصله به رده سی و یکم رفتیم. من در ۷۵ درصد بازی های تیم ملی حضور داشتم و این موضوع برای مجوز بازی در انگلستان کافی بود اما وقتی رنکینگ را اعلام کردند و ما در رده ۳۱ قرار گرفتیم من باید بیشتر از ۷۵ درصد را پر می کردم و آنجا درصدی کم آوردم.همه این توضیحات را دادم که دلیل تاخیر در ثبت قراردادم شفاف باشد. البته وقتی مسئولان لیگ انگلیس رزومه من را دیدند اعلام کردند مشکلی وجود ندارد و می توانم قرارداد ببندم.البته مطمئن بودم که مشکل حل می شود اگر چه یک ماه عقد قراردادم عقب افتاد. قبل از عقد قرارداد هم خود مربی من را خواسته بود که به این تیم بروم. این برایم جذاب بود که به فوتبال انگلیس می روم ولی متاسفانه آن یک ماه من را عقب انداخت. در آن یک ماه هم خوشبختانه تیم ما شرایط خوبی داشت .و به همین دلیل دست مربی برای استفاده از من بسته بود.الان هم دوباره برای جام ملتها از تیم دور هستم و نزدیک به ۱۰ بازی را راحت از دست می دهم ولی الان مهمترین مساله برای ما تیم ملی است و امیدوارم تا آخرین بازی در جام ملت های آسیا حضور داشته باشیم.

چندی پیش مصاحبه ای از تو دیدیم که اعلام کردی دوست داری در رئال بازی کنی. شاید این صحبت باعث شده بود خیلی ها تصور کنند اغراق آمیز صحبت کردی....

همین الان هم این موضوع را می گویم.یکی از آرزوهای من این است در رئال مادرید یا بارسلونا یا تیم های بزرگ دنیا بازی کنم. تا آخرین روز فوتبالم با این آرزو زندگی و برایش تلاش خواهم کرد.من برای هدفی که دارم می جنگم، معلوم نیست می توانم یا نه اما این جزو اهدافم است که به عنوان یک فوتبالیست جلو بروم و همه این آرزوها را به عنوان یک انگیزه ثبت کنم. اینکه کسی از صحبت من گارد گرفته یا نه را نمی دانم ولی سینه ام را سپر می کنم که آرزویم بازی در رئال و بارسا و بایرن مونیخ است.

تو یکی از بازیکنانی هستی که ۸ سال است با کی روش کار کردی، تا به حال تیم ملی بدون او را تصور کردی؟چون مطمئنا در این سالها تفکرات کی روش روی شما بازیکنان تاثیرات زیادی داشته و این آشنایی به روند رو رشد تیم ملی کمک کرده است.

تیم ملی هر کشوری وابسته به یک بازیکن یا مربی نیست، من قبل از آقای کی روش هم در تیم ملی بوده ام،نمی دانم آقای کی روش کی از ایران می روند و امیدوارم او سالیان سال در تیم ملی ایران باقی بماند.همه می بینند که تیم ملی چه پیشرفتی کرده و جایگاه ما کجا است. کی روش پرستیژ خاصی به تیم ملی ما داده و این را همه در آسیا متوجه شدند. باور اینکه بدون او ادامه بدهیم سخت است ولی چرا باید بدون این مربی کار کنیم. تیم ملی ایران با آقای کی روش یا کریم انصاری فرد یا بدون  هر اسم و رسمی در حال تلاش است که مردم را به آرزویش برساند. در این مسیر یک عده جا می مانند، یک عده هستند و یک عده هم حمایت می کنند. اگر شما دقت کنید در همه این سال ها انتقادات و تعریف ها بوده است. هیچ زمانی نبوده که همیشه به به و چه چه باشد، انتقاد هم می شود. اما حرف من این است که ما باید قدردان کی روش باشیم، هر کسی که هم الان انتقاد می کند ته دلش اگر با خودش صادق باشد این را می گوید که تیم ملی فوتبال ایران پیشرفت کرده است و همه به آن احترام می گذارند. ما در جام جهانی با تیم های بزرگ بازی کردیم و زنگ تفریح نشدیم.وقتی بازی داریم همه برایمان احترام می گذارند.

در این چند روز عکس های شما در جام جهانی و مسابقات مختلف روی در و دیوارهای محل اقامتتان نصب شده و حتی عکس کودکی شما در اتاقتان هست. هدف کی روش از این کارها چیست؟

طبیعتا شاید خیلی ها با دیدن این اخبار یکسری مسائل و تحلیل ها کنند ولی مطمئن باشید کی روش اهل چاپلوسی و اینکه بخواهد خودش را نشان بدهد نیست. او همیشه دوست دارد صادق باشد. وقتی خودم به اتاقم رفتم و دیدم عکس زمان حضورم در تیم ملی زیر ۱۲ سال با عکس فعلی ام در بازی با پرتغال کنار هم قرار گرفته باور کنید تا یک ساعت در فکر بودم. قشنگ یاد آن دورانی افتادم که با شرایط خیلی سخت به تمرینات به تیم ملی می رفتم، یاد این موضوع افتادم که آن زمان چقدر با خودم می گفتم می شود در تیم ملی بزرگسالان یک روز بازی کنم؟ آن زمان خیلی آرزوها داشتم، وقتی بعد از دیدن این عکس یاد آن زمان افتادم و متوجه شدم به خیلی از آرزوهایم رسیدم و در جام جهانی گل زده ام حس بسیار قشنگی بود.این یک اعتماد به نفس خاصی به ما می دهد. واقعا با دیدن آن عکس ناخودآگاه به فکر رفتم که در این چند سال چه کارهایی کردم و چه کارهایی نکردم. این باعث می شود منِ کریم انصاری فرد خودم را دوباره تحلیل کنم. بیشتر به فکر تمرین باشم و بیشتر به فکر موفقت باشم. اینها یکسری نکات ریز است که بازیکن را به خودش می آورد. وقتی این عکس را دیدم شروع کردم به بازبینی همه این خاطرات و گذشته هایم و اینکه چه کارهایی کردم یا نکردم. این اتفاق برای من خیلی خوب بود و به خصوص مطلبی که کنار عکس نوشته شده بسیار تاثیرگذار بود.

تو بازیکنی هستی که گل ایران در جام جهانی را به ثمر رساندی... رقابت در خط حمله تیم ملی را چطور می بینی و انگیزه شخصی ات برای این بازی ها چیست؟

انگیزه شخصی من برای این جام ملتها خیلی فرق می کند. دوست دارم صد در صد به یک نتیجه برسم و آن هم چیزی جز قهرمانی نیست. حاضرم که از هر از خودگذشتگی داشته باشم تا تیم ملی قهرمان شود. این را صادقانه می گویم. رقابت در خط حمله تیم ملی واقعا خوب است و همه می بینند که همه بازیکنان حاضر مستعد و سرحال و با انگیزه هستند. چیزی که خودم خیلی آن را دوست دارم این است که بیرون از فوتبال آنقدر رفاقت خوبی با هم داریم که اصلا شما آن را باور نمی کنید. داخل زمین، من از گل زدن طارمی و او از گلزنی من، سردار از گل زدن من یا  من از گل زدن علیرضا جهانبخش و ...  خوشحال هستیم. در بازی با قطر مهدی و سردار گل زدند و من واقعا از این اتفاق خوشحال هستم. یا مثلا وقتی در بازی قبل من گل زده بودم آنها خیلی خوشحال بودند.این نکته خیلی خوب است و رقابت سالم باعث می شود ما چنین رفتاری داشته باشیم. اینکه حسادتی آن وسط وجود ندارد و اینکه از خودگذشتگی های زیادی وجود دارد لذتبخش است. این فضا الان در تیم ما وجود دارد و همه دوست دارند تیم لی نتیجه بگیرد. چه با گل کریم و چه با گل آزمون و طارمی و یا همه بچه ها. شیرین ترین مساله این است.

سامان قدوس هم این صحبت را انجام داد و می گفت ما برای هم از آتش هم می گذریم  و به نظر می رسد همدلی که از آن صحبت کردی واقعا در این تیم وجود دارد.

در صحبت های قبلی هم گفتم، این تیم ملی برای همه مردم ایران است. خدا را شکر همه از دل و جان مایه می گذارند و انصافا کی روش باعث این همدلی و همبستگی است. او همیشه برای بازیکنان جنگیده است. وقتی من داخل زمین می بینم که اگر مثلا یک توپ را لو می دهم وحید امیری یا احسان حاج صفی چگونه برای گرفتن توپ می جنگند  مشخص است که من هم دو برابر این کار را برای آنها می کنم.وقتی من این صحنه ها را می بینم انگار یک بیدار باش دیگر برای من است و با خود می گویم اگر امیری توپ لو داد دفعه بعد من برای گرفتن توپ او می جنگم. کی روش هم همین شرایط را دارد، زمانی که ما می بینم دغدغه همیشگی او این است که امکانات خوبی داشته باشیم طبیعتا ما هم انگیزه بیشتری می گیریم. وقتی ما می بینیم که کی روش و همکارانش برای امکانات تیم ملی در قطر چندین بار به اینجا سفر کرده اند و همه چیز را آماده کردند بی انصافی است که ما در تمرین از این امکانات به نحو احسنت استفاده نکنیم. این هم ظلم در حق خودمان کشورمان است و هم در حق کادر فنی است.

سرمربی تیم ملی چند روز  پیش از بزرگان فوتبال ایران مثل دایی، کریمی، مجیدی، مهدوی کیا و .... دعوت کرد تا با حضور در امارات ابهت فوتبال ایران را به رخ حریفان بکشند. خودت به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی چه نظری داری؟

همه اسامی که  اعلام کردید اسطوره های فوتبال ما هستند و آقای کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی از این عزیزان خواسته و من هم به عنوان عضو کوچک تیم ملی از همه این عزیزان می خواهم که پشتیبان تیم ملی فوتبال ایران باشند.آنها خودشان در این جایگاه فعلی ما بوده اند و می دانند که چه سختی هایی در پیش داریم.آنها می دانند که در این شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی اگر مردم  شاد شوند چه اتفاقاتی رخ می دهد.خیلی مفید است که این بزرگان کنار تیم ملی باشند، نمی توانم تعیین تکلیف کنند که به امارات بیایند یا من نمی گویم کنار من یا کی روش باشند بلکه می خواهم کنار تیم ملی فوتبال ایران باشند. به هر شکلی که خودشان می دانند. ما بازیکنان می دانیم مردم سختی کشیده ای داریم و همگی دوست داریم تیم ملی قهرمان جام ملت های آسیا شود.اگر من می توانم کاری کنم که مردم خوشحال شوند و این کار را نکنم ظلم کرده ام.خوشبختانه بعد از صحبت های خود آقای کی روش خیلی از این عزیزان واکنش مثبت نشان دادند که جای خوشحالی دارد. نه تنها این عزیزان بلکه تمام مردم، اصحاب رسانه در این مدت  باید به ما کمک کنند، به قول مسعود شجاعی در این یک ماه در کل کشور  یکدل باشیم. اگر در جام جهانی  ما آنگونه می دویدیم و مقابل آن همه بازیکن بزرگ تلاش می کردیم فقط به خاطر انرژی مثبتی بود که مردم به ما می دادند و ما این انرژی را احساس می کردیم. 

در این مدت در تمرینات ارتباط خیلی خوبی با کی روش داری و این ارتباط یک جورهایی ما را یاد اتفاقات بازی ایران و عراق می اندازد که سعی داشتی کی روش را به تنهایی آرام کنی؟

در آن صحنه پولادی اخراج شد و جو به هم ریخت ولی داور کاری می کرد که ما رسما ببازیم. آقای کی روش خیلی ناراحت بود و من سعی کردم خیلی او را آرام کنم. داور واقعا داشت سر تیم ملی را می برید و من در آنجا سعی داشتم او را آرام کنم. رابطه او همیشه با بازیکنان پدر و پسری است و او دوست دارد بازیکنان احساس راحتی کنند که همین رابطه به زمین منتقل شود. اگر از همه  بازیکنان بپرسید آقای کی روش با همه رابطه خوبی دارد و من هم افتخار می کنم که شاگرد او هستم. مطمئنا همه بازیکنان تیم ملی هم برای پیراهن مقدس کشورشان و هم برای سرمربی تیم ملی از دل و جان مایه می گذارند.

سورپرایزی برای بازی ها نداری؟ مثلا ایده ای در ذهن داشته باشی یا خوشحالی خاصی بعد از گل داشته باشی...

سورپرایز من این است که بازی به بازی بهترین عملکرد را داشته باشم ولی در مورد شادی گل واقعا همه چیز بستگی به فضا دارد. شما فکر کنید در فینال در دقیقه ۱۱۸ به ژاپن گل بزنی در آن دقیقه اصلا نمی دانی چگونه خودت را کنترل کنی. مثلا در جام جهانی در دقیقه ۹۱ یا ۹۲ بود که وقتی آن گل را به پرتغال زدم اصلا به فکر خوشحالی نبودم.این ها بستگی به شرایط بازی ها دارد و من امیدوارم سورپرایز بازیکنان تیم ملی بهترین عملکردشان نسبت به بازی های قبل باشد.

جام را پیش خودتان می بینید یا نه؟

به شخصه هر شب که می خوابم یا بیدار می شوم آرزو یا هدفم این است که جام را می بریم.تمام بازیکنان سر میز صبحانه، نهار و یا شام یا زمان های دیگر ثانیه ای ندارند که به این موضوع فکر نکنند.تیم ملی هم در شرایطی است که می تواند قهرمان شود. در جام ملتهای قبلی هم بودیم ولی آنقدر جو منسجم نبود که این اتفاق بیفتد. امیدوارم خدا کمکمان کند که به جام برسیم و دل مردم را شاد کنیم.

و حرف آخر...

باز هم از تمامی مردم عزیز ایران و فوتبالدوستان می خواهم که با انرژی مثبت خود به ما انگیزه بدهند و برای موفقیت ما دعا کنند.  امیدوارم روزی که مسابقات تمام می شود شادی را به مردم هدیه داده باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.