مدیر کل امنیتی، انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: یک کار اساسی که ما در رابطه با مرزهای استان شروع کردیم، تدوین طرح جامع امنیت و عمران مرز است که امیدوارم ظرف ۱۰ روز آینده این طرح برای ارائه در کارویژه مرز شورای تامین استان آماده شود.

آماده‌سازی طرح جامع امنیت و عمران مرز تا 10 روز آینده
 
به گزارش قدس آنلاین ، محمدحسین صالحی امروز در همایش توسعه و امنیت شهرستان‌های مرزی استان خراسان رضوی در محل استانداری، اظهار کرد: به لحاظ رسالتی که دفتر و حوزه امنیتی استانداری دارد، بحث تبیین و احصای مسائل و مشکلات درحوزه امنیتی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه ما مولفه‌هایی را در بخش‌های امنیتی، انتظامی و قضایی احصا کردیم، عنوان کرد: اهم این مسائل یا مولفه‌های اثرگذار بر امنیت استان، اوضاع منطقه‌ای و به ویژه کشورهای همسایه و افغانستان و اثرات آن بر مرزهای کشور و استان خراسان رضوی است. حضور بیش از ۲۵۰ هزار اتباع خارجی مجاز و بیش از ۷۰ هزار اتباع خارجی غیرمجاز، وجود سلاح و مهمات غیرمجاز در استان، وجود گروه‌های تندروی مذهبی و فعالیت‌های جذبی آن‌ها در این حوزه، تهدیدات تروریستی و بیوتروریستی، حاشیه‌نشینی و تبعات امنیتی ناشی از آن در استان و سایر موضوعات به عنوان مولفه‌های امنیتی استان احصا شده است.
صالحی بیان کرد: دفتر امنیتی به لحاظ جایگاه هماهنگی و پشتیبانی باید برنامه ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اقدام در جهت ارتقای امنیت استان داشته باشد که در دستور کار گرفته است. در جلسات کارشناسی به تک تک این موارد پرداخته خواهد شد. مرز یکی از موضوعات بسیار مهمی بوده که باید به آن ورود پیدا می‌کردیم، علاوه بر حراست از مرزها ضرورت دارد که در حوزه هماهنگی و پشتیبانی نیز اقداماتی انجام گیرد.
مدیر کل امنیتی، انتظامی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما دو کار اساسی را در رابطه با مرزهای استان شروع کردیم، عنوان کرد: یک کار تدوین طرح جامع امنیت و عمران مرز است. فرصت بسیار خوبی است اگر بتوانیم با هم‌افزایی از ظرفیت برنامه ششم قانون توسعه کشور که در ماده ۱۰۶ اشاره بسیار خوبی کرده، استفاده کنیم و اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در این طرح جلسات مختلفی در سطح کارشناسی انجام شده و مرزبانی، ارتش، قرارگاه ثامن‌الائمه، سپاه امام رضا(ع)، انصار، دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات کمک کرده‌اند و در حال حاضر طرح در مرحله خوبی قرار دارد. امیدوارم ظرف ۱۰ روز آینده این طرح برای ارائه در کارویژه مرز شورای تامین استان آماده شود.
صالحی با اشاره به اینکه مورد دوم ضرورت هم‌افزایی، تعامل و توان‌افزایی در حوزه مرز است، تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در آن طرف مرز به لحاظ امنیتی ایجاد شده، ضرورت پرداختن بیشتر به مرز و تغییرات در زمینه حضور ارتش در نوار مرزی، ضرورت این تعامل ضرورتش بیشتر است.
مدیر کل امنیتی، انتظامی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان در زمینه این تعامل انجام داد، اجرای همین همایش‌ها است، این همایش نیز با این نیت برگزار شد. دو محور اساسی امنیت و توسعه در این همایش مطرح است که این دو مولفه بر هم اثر دارند.
 وی اضافه کرد: مکانی که توسعه پیدا نکرده باشد و مردم به لحاظ معیشتی مشکل داشته باشند، در آنجا مشکلات امنیتی ایجاد خواهد شد و عکس آن نیز صادق است. این دو مولفه محور عمده همایش است.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.