کارگاه آموزشی طراحی طلا و جواهر با عنوان 'مدرسه طلا و جواهر' عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور در مشهد افتتاح شد.

مدرسه طلا و جواهر در مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مدرسه طلا و جواهر از طرحهای توسعه خوشه صنعتی طلا و جواهر است که طی دو مرحله شامل طراحی، گوهر شناسی و سنگ تراشی تعریف شده است.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: در مرحله نخست این مدرسه که افتتاح کارگاه طراحی طلا و جواهر می باشد، ظرفیت پذیرش 60 نفر در هر دوره آموزشی وجود دارد.
وی اظهار داشت: در این مدرسه افراد به یاری استادان برجسته و همراهی مرکز آموزش فنی و حرفه ای، طی یک دوره 6 ماهه فنون روز مرتبط با طراحی طلا و جواهر از طریق پیشرفته ترین دستگاهها را می آموزند.
وی بیان کرد: در مرحله دوم این مدرسه، افرادی که موفق به طراحی مصنوعات طلا و جواهر شده اند، دوره آموزشی جواهرشناسی و سنگ تراشی را می گذرانند و مهارت های لازم را در این زمینه فرامی گیرند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: دانش آموختگان پس از گذراندن دو مرحله طراحی، گوهرشناسی و سنگ تراشی به طور کامل با جواهرسازی آشنا شده و قادر به ایجاد کسب و کار جدید برای خود حتی به صورت خانگی خواهند بود.
مهدی زاده مقدم اظهار داشت: بازار برای فروش محصولات دانش آموختگان مدرسه طلا و جواهر مشهد پیش بینی شده که در آینده نزدیک عملیاتی می شود.
وی بیان کرد: 80 درصد جواهرسازان و طلاسازان کشور در روستایی به نام پیوه ژن حوالی مشهد مقدس آموزش دیده و از این منطقه پرورش یافته اند و برند طلا و جواهر پیوه ژن نیز جزو برندهای معتبر در این حوزه است.
وی گفت: توسعه خوشه طلا و جواهر مشهد ارزآوری خوبی برای کشور و استان به همراه خواهد داشت.
وی در باره تامین سرمایه در گردش طلاسازان و جواهرسازان مشهد افزود: برای حل مشکلات مالی طلاسازان و جواهرسازان قرار است توافقاتی با یکی از بانکهای استان انجام گیرد که به زودی نتیجه آن اعلام می شود.
مرداد ماه 1395 بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی انتخاب شد.
شهر معین گوهرسنگها یکی از زیرساختهای ضروری برای توسعه بازار داخلی و خارجی گوهرسنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و به عنوان یکی از الزامات اقتصاد بدون اتکا به نفت است.
از میان 40 نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی مصرفی در خراسان رضوی 15 نوع پرمصرف ترین سنگها هستند که در این میان عقیق و فیروزه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.
فعالیت 16 هزار هنرمند در زمینه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در 482 واحد کارگاهی دارای مجوز، بدون در نظر گرفتن صدها کارگاه و هنرمندی که بدون مجوز مشغول فعالیتند، ظرفیت غنی از هنرمندان در این رشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.