یوسف شیخ ملوکی از احتمال کولاک در مناطق کوهستانی و سردسیر با ورود سامانه بارشی از چند روز گذشته به استان قزوین هشدار داد.

احتمال کولاک در مناطق کوهستانی و سردسیر قزوین

یوسف شیخ ملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در گفتوگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: وضعیت آب و هوای این استان از روز پنج شنبه الی روز جمعه به صورت ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد لحظهای در مناطق کوهستانی و سردسیر برف و مه آلود پیشبینی میشود و وضعیت آب و و هوای استان از روز جمعه تا روز شنبه نیز کمی ابری همراه با مه صبحگاهی همراه است.

وی افزود: وضعیت آب و هوای استان قزوین از ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۵ دیماه الی ساعت ۱۲ روز یکشنبه به صورت صاف و از بعدازظهر افزایش ابر پیشبینی میشود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به بشیشینه و کمینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: کمینه دما مربوط به شهرستان آوج با منفی یک درجه سلسیوس زیر صفر و بیشینه دما هم مربوط به شهررازمیان با ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر بوده است.

شیخ ملوکی عنوان کرد: میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان آوج  برابر ۲/۶میلی متر، شهرستان تاکستان و شهر کوهین ۱/۹میلی متر و شهرستان بویین زهرا با ۱/۷میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: با نفوذ سامانه بارشی طی چند روز گذشته به استان، طی امروز بویژه برای ساعات بعدازظهر و شب موجب بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: همچنین شدت فعالیت این سامانه برای نیمه جنوبی استان پیشبینی میشود.

شیخ ملوکی بیان کرد: لغزندگی جادهها و کاهش دید افقی به سبب بارش برف و پدیده مه، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانهها و مسیلها به ویژه نیمه جنوبی دشت استان، وزش باد لحظهای شدید و احتمال خسارت به تاسیسات و احتمال کولاک در مناطق کوهستانی و سردسیر پیشبینی میشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.