البرز- داود عنبرستانی با بیان این که کی‌روش نسل جوان و جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کرده است گفت: باتوجه به ثبات کادرفنی و کیفیت بازیکنان تیم ایران محکوم به قهرمانی در جام ملت های آسیا است.

محکوم به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هستیم

داود عنبرستانی سرمربی البرزی تیم ملی فوتبال دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بدون شک تغییر نسل بازیکنان تیم ملی و صعود به جام جهانی در دو دوره پیاپی کار بزرگی بود که توسط کی‌روش انجام گرفت اما این مربی تنها با کسب قهرمانی در آسیا می تواند نام خود را در فوتبال ایران جاودانه کند.

عنبرستانی ژاپن را اصلی ترین رقیب ایران برای کسب جام ملت ها دانست و گفت: تیم ژاپن در جام جهانی نشان داد از آمادگی و نشاط خاصی برخوردار بوده و می تواند یکی از گزینه های اصلی قهرمانی در آسیا باشد این در حالی است که تمامی تیم های حاضر در جام ملت ها در حال پیشرفت هستند و هیچ یک از آن ها را نمی توان دست کم گرفت.

وی در خصوص عملکرد سایر تیم های آسیایی در رده پایه گفت: تمامی کشورها مسیر توسعه را از رده پایه آغاز کرده اند برای مثال اندونزی در حال برنامه ریزی و حرکت به سوی قهرمانی در جام ملت های آسیا در ۳ دوره آینده است.

مربی البرزی و استعدادیاب فوتبال ایران تصریح کرد: باید پذیرفت به نسبت سایر کشورهای آسیایی توجه کمتری به رده پایه داریم در حالی که پرورش این استعدادها در سال های آینده می تواند کیفیت فوتبال ایران را ارتقا دهد.

عنبرستانی ضمن درخواست از مدیران فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون باید افرادی را برای تیم های جوانان و امید انتخاب کند که با رده پایه فوتبال ایران آشنایی داشته باشد و بتوانند برای ورزش ملی مفید واقع شوند.

وی با بیان این که ۶ بازیکن حاضر در تیم ملی جوانان البرزی هستند گفت: ۱۲ بازیکن حاضر در اردوی جوانان محصولات تیم ملی دانش آموزی هستند که ۶ نفر از آن ها بازیکنان مستعد استان البرز هستند.

این مربی با سابقه رده پایه تصریح کرد: این بازیکنان پرورش یافته و به رده بالاتر تیم ملی دعوت شدند اما باید مربیانی در رده جوانان فعالیت کنند که از این بازیکنان و رده پایه شناخت کافی را داشته باشند.

عنبرستانی در پایان تاکید کرد: تنها فرایندی که می تواند به رشد فوتبال ایران کمک کند توجه به رده های پایه است از همین رو فدراسیون باید در ابتدا نگرش خود را در چیدمان مربیان تغییر دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.