قوانین ضدمسافرتی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران یک هواپیمای نروژی شده که چند هفته پیش به دلیل نقص فنی در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد.

فرود اضطراری در شیراز مسافران هواپیمای نروژی را گر فتار قوانین ضدایرانی آمریکا کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، مسافران هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی «نروژین ایرشاتل» که روز ۲۳ آذرماه در مسیر پرواز از دبی به اوسلو مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شده بود، اکنون گرفتار قوانین آمریکا علیه ایران شده‌اند. 

این هواپیما با ۱۸۷ مسافر، خدمه و کادر پرواز روز جمعه ۲۳ آذرماه بعد از نقص فنی در یکی از موتورها در فرودگاه بین‌المللی دستغیب شیراز به زمین نشست.

مسافران پرواز یک روز بعد با یک هواپیمای جایگزین عازم اسلو شدند، اما طبق قوانین واشنگتن، آن دسته از سرنشین‌های این بوئینگ که شهروند یکی از ۳۸ دولت امضاکننده توافق لغو متقابل روادید با آمریکا هستند دیگر حق استفاده از این امتیاز برای ورود به خاک آمریکا را ندارند و تا سال‌ها برای این اقدام بایستی از سفارت آمریکا اجازه بگیرند.

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا آذرماه سه سال پیش قانونی را امضا کرد که طبق آن شهروندان ۳۸ کشور که برای سفر به آمریکا نیاز به دریافت روادید ندارند در صورت سفر به ایران، عراق، سودان و سوریه از این امتیاز محروم می‌شوند. نروژ یکی از ۳۸ کشوری است که با آمریکا توافق لغو متقابل ویزا امضا کرده است. 

این قانون که پیش‌بینی می‌شد سفر تجار و گردشگران خارجی به ایران بعد از حصول برجام را با مشکل مواجه کند در حالی اجرایی شد که توافق هسته‌ای برجام واشنگتن را از اتخاذ هر گونه سیاستی برای مانع‌تراشی در تجارت با ایران منع می‌کرد.  

منبع: فارس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.