۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 637689

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع برف و کولاک در ۱۷ استان کشور و سیل و آبگرفتگی در ۵ استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

برف و کولاک در ۱۷ استان کشور

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳ محور کوهستانی در ۱۷ استان کشور شامل استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، فارس، سمنان، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی از بارش برف و وقوع کولاک متاثر شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به چهار هزار و ۱۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک خبر داد و گفت: همچنین در این مدت، ۱۳۲ نفر اسکان اضطراری و ۶۵۶ دستگاه خودرو گرفتار در برف، رهاسازی شدند.

به گفته وی، ۹۰ تیم امدادی متشکل از ۳۲۰ امدادگر در امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک، حضور دارند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در پنج استان کشور بر اثر بارش شدید باران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت شهر و روستای ۵ استان تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد از وقوع سیل و آبگرفتگی معابر متاثر شدند.

به گفته سلیمی ۸۱۴ نفر از آسیب‌دیدگان سیل و آبگرفتگی امدادرسانی و ۷۰۰ نفر هم اسکان اضطراری شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به انتقال ۱۵ نفر از افراد گرفتار در سیل به مناطق امن خبر داد و گفت: متاسفانه یکی از هموطنان‌مان در منطقه شیمبار واقع در شهرستان اندیکا بر اثر سیل مفقود شده است.

وی همچنین از رهاسازی ۱۸ دستگاه خودرو گرفتار در سیل خبر داد و افزود: در عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان در مناطق یاد شده، ۱۴ تیم امدادی متشکل از ۶۰ امدادگر حضور دارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.