دبیر نهمین جشنواره مردمی عمار در خراسان رضوی از اکران فیلم‌های این جشنواره در 60 مسجد مشهد خبر داد.

فیلم‌های نهمین جشنواره مردمی عمار در 60 مسجد مشهد اکران می‌شود
سید سجاد جلینی  در رابطه با جشنواره عمار و کیفیت آن گفت: رویکردی که جشنواره امسال داشت مردمی بودن جشنواره است که تولید، مصرف و توزیع توسط مردم صورت بگیرد.

دبیر جشنواره عمار مشهد با اشاره به اینکه جشنواره به عنوان بسترساز و تسهیل‌گر برای جوانان است، افزود: افراد مستعد در زمینه تولیدات جشنواره  تلاش دارند تا  حرف‌های انقلاب که در گوشه و کنار کشور است را با هنرمندی تولید و منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه در مشهد رویکردی که امسال اجرایی می‌شود تفاوت آشکار با سنوات قبل دارد، ادامه داد: در ادوار گذشته اکران مرکزی در محل  جشنواره برگزار می‌شد و با فراخوان تشکل‌ها، مردم، و مجموعه‌ها به تماشای فیلم‌های جشنواره عمار می‌نشستند و اکران می‌شد اما در رویکرد امسال حضور مردم پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است و باید اکران‌های مردمی را قوی کنیم تا نقاط مختلف شهر را پوشش دهد.

جلینی بیان کرد: همزمان با جشنواره مرکزی فراخوانی زده شد تا تشکل‌های فرهنگی و مردم حضور فعال‌تر داشته باشند که استقبال خوبی از رویکرد امسال صورت گرفت و اتفاق جالبی رخ داد، بالغ بر ۶۰ مسجد به اکران فیلم‌های جشنواره عمار در موضوعات دینی، فرهنگی، اجتماعی، خانواده، کودک و نوجوان پرداختند.

دبیرجشنواره عمار مشهد با تاکید به تاریخ اکران در مساجد از ۹ دی ماه تا ۱۴ دی ماه متذکرشد: نکته جشنواره امسال نسبت به ادوار گذشته حضور ۶۰ مسجد و همچنین طیف وسیعی از دانشجویان و مدارس در جشنواره امسال است، نتیجه این اکران در مساجد سبب شد که مخاطبین محله و مردم به نحو موثری با فضای جشنواره و فیلم‌ها احساس نزدیکی کند و باعث بلوغ اجتماعی شده است این وجه تمایز جشنواره امسال با سال‌های گذشته است.

وی متذکر شد: جشنواره امسال در سینما هویزه مشهد با حمایت حوزه هنری صورت پذیرفت که تا ۱۰ شب از ساعت ۱۷ تا ۲۲، مردم از فیلم‌های جشنواره بهره بردند و در جشنواره فیلم عمار امسال هر شب برای قشرهای مختلف در غالب فیلم‌هایی که هم‌زمان در تهران اکران شده است اجرا شد، به‌عنوان نمونه‌هایی از فیلم‌های جشنواره امسال می‌توان به فیلم‌های ارباب جنگ، هاشمی زنده است و عصر وارونه اشاره کرد، اهتمام جشنواره امسال فیلم عمار به حمایت بیشتر از هنرمندان مشهدی است.

دبیر جشنواره عمار بیان کرد: عامل موفقیت جمهوری اسلامی که باعث رشد شد؛ هویت‌دهی واقعی به بدنه مردم، مسیر رشد و سعادتی که پیش‌بینی کرد و ارتباط امام امت با مردم که باز احیا شد و در این جریان هرچقدر بسترسازی حاکمیتی ایجاد شود و حضور مردم بیشتر باشد موفقیت‌های بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود که برخلاف نظریه مارکسیستی است.

جلینی ادامه داد: جشنواره امسال برای حضور فعال مردم و ظرفیت مردمی بسترساز شد که حرف‌های مردم با تفاوت در تفکر در  غالب هنر انعکاس پیدا کند و بهترین غالب هنر تصویر است، با حضور جشنواره عمار واتفاقات جشنواره امسال در گوشه کنار کشور این ذهنیت ایجاد می‌شود که تجربیات خوب و گفتمان نو و جدید در نهمین دوره جشنواره را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.