رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: کیف پول شهروندی، سامانه شفافیت شهروندی و پلت فرم داده‌های باز شهری سه پروژه اصلی هوشمندسازی شهر مشهد هستند.

سه پروژه اصلی هوشمندسازی شهر مشهد
به گزارش قدس آنلاین ، محمدجواد رجاییان در مراسم رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی شهرداری مشهد در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: جامعه استارت‌آپی شهر مشهد جامعه جوان، فعال و بانشاطی است. در رویداد نمایشگاهی امسال همدلی و هم‌افزایی در مشهد اتفاق افتاد و در کنار حضور شرکت‌های بزرگ کشور و صاحبان برندهای معتبر، پروژه‌های مشترکی را با شهرداری مشهد انجام دادند. در کنار این موارد سیستم استارت‌آپی را نیز داریم.
وی با بیان اینکه شعار دوره جدید مدیریت شهری و شورای اسلامی در دوره جاری «مشهد، شهر هوشمند، شهر امید و زندگی» است، عنوان کرد: جای این نمایشگاه در این دوره خالی بود که بعد از چند سال وقفه امسال با رونق خوبی برگزار شده است. ما در این رویداد سه پروژه اصلی هوشمندسازی شهر مشهد را که با هدایت شورای شهر و درایت شهردار و معاونین ایشان آماده بهره‌برداری است را افتتاح می‌کنیم.
رجاییان افزود: اولین پروژه، کیف پول شهروندی مشهد است. یکی از معضلات اقتصاد بانکی و تراکنش‌های بانکی، حجم بالای کارمزد و خرید سخت‌افزاری بوده که باعث خروج ارز از کشور می‌شود. کیف پول شهروندی صرفه‌جویی‌های زیادی برای سرمایه ملی دارد. ۸۰ درصد تراکنش‌های بانکی با این رویکرد پروژه‌ای تعریف شد. با یکی از گروه‌های بانکی مشهد نیز همکاری شد. این کیف پول می‌تواند تمام کیف پول‌های دیگر را تحت پوشش خود بگیرد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: پروژه دیگر که مصوبه شورای شهر بوده، شهرداری را موظف کردند که داده‌های خود را شفاف در اختیار شهروندان قرار دهند که این به نفع شهروندان است. سامانه شفافیت شهروندی مشهد، تمامی قراردادها، اطلاعات شهرسازی و املاک را که منشا بزرگ‌ترین تخلفات شهری و مورد نارضایتی است، به صورت باز و آزاد و به طور کامل در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. شهروندان می‌توانند به پرونده ملک دسترسی داشته باشند که این امر در بسیاری شهرها جزو اطلاعات محرمانه است.
وی ادامه داد: سوم پلت فرم داده‌های باز شهری است. پلت فرم بیش از ۱۱ میلیارد منبع اطلاعاتی را ایجاد کردیم و امیدواریم که باعث توسعه کسب و کار و کارآفرینی در سطح شهر شود

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.