خراسان شمالی- رضا حبیبی گفت: دو تن از شهروندان اسفراینی که طی سال گذشته اقدام به برداشت سنگ معدن از منطقه حفاظت شده ساریگل کرده بودند پس از مراحل رسیدگی پرونده در دادسرا و دادگاه محکوم به هشت ماه زندان شدند.

"زندان" عاقبت برداشت غیرقانونی سنگ معدن در اسفراین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی، رضا حبیبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: دو تن از شهروندان اسفراینی که طی سال گذشته اقدام به برداشت سنگ معدن از منطقه حفاظت شده ساریگل کرده بودند پس از مراحل رسیدگی پرونده در دادسرا و دادگاه محکوم به هشت ماه زندان شدند.

حبیبی اظهار کرد: با توجه به مراحل رسیدگی پرونده و بازه زمانی جهت قطعی شدن رای و اجرای آنان متاسفانه این افراد سودجو و سایر اهالی روستاهای حاشیه همچنان سعی در تخریب منطقه و برداشت غیرقانونی دارند ولیکن با راهی شدن آنان به زندان بمدت هشت ماه امید است که درس عبرتی برای سایرین شود و به کلیه مردم شهرستان توصیه می شود که از تخریب و برداشت غیرقانونی خودداری کنند.

منطقه ساریگل اسفراین با مساحتی بالغ بر ۲۸هزار هکتار یکی از غنی ترین مناطق محیط زیست کشور است که جهت حفظ و حراست آن نیاز به همکاری و همراهی افراد بومی محلی است نه اینکه متاسفانه افراد سودجو مشکلاتی را برای این منطقه و ماموریتهای شبانه روزی محیط بانان بوجود آورد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.