پس از حمله افراد ناشناس به دفتر پخش رادیو و تلویزیون فلسطین (تشکیلات خودگردان) در نوار غزه، جنبش فتح از بستن دفاتر خود در این منطقه خبر داد.

جنبش "فتح" دفاتر خود در نوار غزه را می‌بندد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، همزمان با تشدید سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس علیه حماس در غزه و کرانه باختری، جنبش فتح فلسطین اعلام کرد تصمیم گرفته تمام دفاتر خود در نوار غزه را ببندد.

بر اساس گزارش «نبأ پرس»، «منیر الجاغوب» رئیس دفتر اطلاع‌رسانی جنبش فتح جمعه شب (دیشب) در صفحه فیسبوک خود این خبر را اعلام کرد. تا کنون بسته شدن دفاتر مذکور سابقه نداشته و فتح فعالیت سازمانی خود در نوار غزه را انجام می‌داده است.

این خبر پس از آن اعلام شده که ظهر دیروز عده‌ای نقاب‌دار به دفتر پخش رادیو و تلویزیون فلسطین (تشکیلات خودگردان) در نوار غزه حمله کردند و به وسایل داخل آن به شدت آسیب وارد کردند.

هم‌زمان با این تنش، وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» نوشت که پرونده آشتی ملی فلسطین بین جنبش‌های فتح و حماس بدترین و دشوارترین مرحله را سپری می‌کند و با تصمیم‌های اخیر محمود عباس علیه حماس، وارد تونلی تاریک و طولانی شده است... تشدید تنش علیه حماس که محمود عباس پرچم آن را چند روز پیش بالا گرفت، با هدف تکرار وقایعی داغ در سال ۲۰۱۹ است و محدود به تصمیم وی درباره انحلال مجلس قانون‌گذاری نخواهد بود بلکه گام‌های حساس‌تر و موثرتری را برخواهد داشت که اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد.

اکنون بسته شدن دفاتر جنبش فتح در نوار غزه می‌تواند مصداق گام‌هایی باشد که وبگاه خبری تحلیلی الخلیج اونلاین به آن اشاره کرده است.

بر اساس این خبر، جنبش فتح مانند همیشه انگشت اتهام را به سمت حماس دراز کرده اما حماس ضمن آنکه این حمله را محکوم کرده است، از وزارت امور داخلی نوار غزه خواسته که تحقیقاتی کامل درباره این حادثه انجام دهد.

حمله مذکور یک روز پس از آن صورت گرفت که حقوق هزاران کارمند تشکیلات خودگردان در نوار غزه بدون هشدار قبلی قطع شد و وزارت دارایی تشکیلات خودگردان هیچ توضیحی در این باره نداد.

تنش میان تشکیلات خودگردان پس از لغو مجلس شورای قانونگذاری فلسطین توسط عباس و نیز بازداشت دهها عضو حماس در کرانه باختری به اوج خود رسیده است. 

«الخلیج اونلاین» وبگاه خبری نزدیک به قطر تشدید تنش‌های اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین علیه حماس در کرانه باختری و در آستانه انتخابات را در راستای تضعیف حماس در کرانه باختری و در انتخابات دانست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.