فاطمه خمسه گفت: در حوزه سامانه رصد و ایجاد کشاورزی، ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر در سامانه رصد در استان انجام شده و رتبه استان قزوین در تولید محصولات زراعی به ویژه در حوزه غلات جزو ۵ استان برتر کشور است.

قزوین در تولید محصولات زراعی به ویژه در حوزه غلات جزو ۵ استان برتر کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و نمونههای ملی استان قزوین ظهر روز شنبه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این استان برگزار شد.

فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم ضمن تقدیر از کشاورزان استان اظهار داشت: امروز استان قزوین با تولید هفت نمونه ملی برای نخستین بار در سطح چند سال گذشته توانست جایگاه ویژه خود را در بخش کشاورزی نشان دهد و در سالجاری در تمام زمینهها و شاخصهای بخش کشاورزی، قزوین رتبه برتر را کسب کند و این همت تمام کشاورزان و کارشناسان استان را شامل میشود.

وی افزود: مراسم انتخاب نمونهها در بخش کشاورزی هر سال و برگرفته از پایین تر سطح مراکز تا سطح وزارتخانه برگزار می شود و تعدادی از افراد تلاش شبانه روزی میکنند تا در انتخاب نمونه‌ها حقی ضایع نشود؛ استفاده بهینه از منابع، بهره وری آب، رعایت اصول فردی، تعامل کشاورزان با کارشناسان و مروجان کشاوری و توسعه پایدار کشاورزی از مهمترین موضوعاتی است که برای انتخاب یک کشاورز نمونه درنظرگرفته می شود و استان قزوین با دارا بودن ظرفیتهای بخش کشاورزی در منتخب شدن فعالان کشاورزان به عنوان برترینها حقی را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر خودکفایی در بخش تولید دانههای روغنی و گندم، توانستیم در بخش گندم، تولید شکر و دانههای روغنی به مرحله خودکفا برسیم و در حال حاضر استان قزوین به عنوان هشت استان برتر در تولید دانههای روغن محسوب میشود.

خمسه بیان کرد: طی سالجاری توانستیم بیشترین جذب را در تسهیلات ارزان قیمت یا سامانه کارا بخش کشاورزی داشته باشیم و استان قزوین از این بخش بهره مند شد و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه برتر در سطح استان توانست بیش از ۷۰ درصد این تسهیلات را به بخش کشاورزی با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای یکهزار و ۴۴۶ نفر تزریق کند.

وی اضافه کرد: در حوزه سامانه رصد و ایجاد کشاورزی، ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر در سامانه رصد در استان انجام شده و رتبه استان قزوین در تولید محصولات زراعی به ویژه در حوزه غلات جزو ۵ استان برتر کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: گندم با کیفیت و مناسب از سوی سازمان جهاد کشاورزی این استان تحویل دولت داده شده است و در بخش خاک ورزی حفاظتی رتبه نخست کشوری را کسب کردهایم که چهل هزار هکتار خاک ورزی حفاظتی که تامین کننده آب و خاک است را رقم زدهایم.

خمسه یادآور شد: استان قزوین در حوزه معدوم سازی مرغهای تخمگذار، جزو استانهایی است که هیچ گونه مورد مشکوکی از آنفولانزا مشاهده نشده و  جزو استانهای پاک در این حوزه است؛ سال گذشته بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ را معدودسازی انجام شده است.

وی مطرح کرد: ظرفیت استان قزوین در بخش آبیاری تحت فشار شامل دوهزار تا سه هزار هکتار است و تا امروز بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار را توانستیم به بهره برداری برسانیم و در مجموع میتوان گفت که سال خوبی را در بخش کشاورزی در استان پشت سر گذاشتهایم.

گفتنی است در این مراسم محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی حضور داشتند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.