محمدعلی طهماسبی گفت: بهره گیری از دانش روز و تکنولوژی، رشد و اعتلای کشاورزی را به همراه دارد.

بهره‌گیری از دانش روز و تکنولوژی، اعتلای کشاورزی را به همراه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی طهماسبی معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور باغبانی روز شنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: بخش کشاورزی از جمله بخشهای مهم در کشور است و همه ما مدیون کشاورزان هستیم و این مراسم در سراسر ایران برای تقدیر از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی برگزار می شود.

طهماسبی افزود: در سالجاری، ۱۵۸ نمونه در بخش کشاورزی در سطح کشور داشتیم که بخشی از آن مربوط به استان قزوین بود و این فعالان با به کاربرد دانش و مجهز شدن به فناوری توانستند به موفقیت دست یابند.

طهماسبی یادآور شد: تکنولوژی و فناوری امروز می‌تواند به بخش کشاورزی کمک کند و در صرفه جویی آب موثر باشد و امروز گلخانه‌های مدرن ۹۰ درصد صرفه جویی آب را در نظر دارند؛ یک کشاورز زمانی میتواند موفق باشد که بتواند ارتباط مناسب با داراییهای کشاورزی خود داشته باشد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور باغبانی مطرح کرد: با استفاده از دستگاههای موجود امروز میتوان در برابر سرمازدگی محصولات مقاومت کرد و تسهیلاتی در این بخش وجود دارد که با بهره‌گیری از آن میتوان میزان خسارتها را کاهش داد اما این امر انجام نمی‌شود و باید مشکل را در مکانهای دیگر جستجو کرد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز در این مراسم گفت: امنیت غذایی در دنیای امروز مهمترین موضوعی است که دولتها، ملتها و حکومتها آن را دنبال میکنند و در شرایط کنونی که تغییرات اقلیمی مناطق را تهدید میکند امنیت غذایی مهمترین امر در این بخش است؛ به عبارتی اگر امنیت غذایی داشته باشیم میتوانیم به سایر مشکلات نیز فائق آییم.

زاهدی افزود: عرصه بینالمللی یک عرصه سیاسی است که تمام  تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین کشورهای مختلف تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی سیاستمداران و قدرتهای بزرگ دنیا قرار می‌گیرد و این قدرتها منافع خود را به گونه‌ای تهیه می کنند که به ضرر کشورهای دیگر است؛ به عبارت دیگر هر کشوری به دنبال منافع ملی خود است و آنها که قدرتمند بوده یا خود را قدرتمند می‌دانند، تلاش می‌کنند برای توسعه منافع خود بر روی منافع سایر ملتها پا گذارند؛ مساله امنیت غذایی امروز مهمترین مسائله ای است که بار اصلی آن بر دوش کشاورزان است و با تمام مشکلات این مسولیت را پذیرفته‌اند.

استاندار قزوین عنوان کرد: کم آبی به عنوان مهمترین مساله کشور و در استان قزوین را تهدید جدی می‌کند و امروز شاهد فرونشست زمین در پارهای از نقاط این استان هستیم؛ در سطح ملی سازوکار مقابله با کم آبی در استان تشکیل شده است و باید به صورت جدی تر این مساله پیگیری شود.

وی یادآور شد: برای داشتن امنیت غذایی هم امروز و هم درآینده باید خود را با شرایط طبیعت سازگار کنیم تا نسل آینده زیان نبینند و در کم آبی نیز روشها و شیوه‌هایی وجود دارد که باید به آن دست بیابیم و امروز نوآوری در بخش کشاورزی یک اصل است و شیوه‌های سنتی با رشد جمعیت، امروز سازگار نیست.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.