معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سفر به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان درباره صلح و سند جامع همکاری دو کشور گفت‌وگو کرد.

اشرف غنی و عراقچی دیدار کردند؛ دومین سفر معاون وزیر خارجه ایران در ۳ ماه اخیر به افغانستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در سفر به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی قرار است با دیگر مقامات بلندپایه حکومت وحدت ملی از جمله عبدالله عبدالله نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

این دومین سفر معاون وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان در سه ماه اخیر است.

سند جامع همکاری‌های دو کشور، مذاکرات صلح افغانستان و پیگیری کاری کمیته‌های پنج گانه از جمله موضوعات اساسی هستند که عراقچی در سفر به کابل رایزنی خواهد کرد.

علاوه بر سند جامع همکاری دو کشور ظاهرا عراقچی قرار است با صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه و ادریس زمان معاون این وزارتخانه درباره موضوعات دو کشور نیز گفت‌وگو کند.

پیش از این نیز دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در صدر مقامات عالی به افغانستان سفر کرده بود تا درباره روند صلح و سایر مسائل مهم بین دو کشور با مقامات افغان گفت‌وگو کنند.

وی تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی با دولت افغانستان با مقامات طالبان تماس برقرار کرده است تا به روند صلح این کشور کمک کند.

پس از تلاش‌های ناکام آمریکا، پاکستان و عربستان سعودی در روند صلح در ماهای اخیر دولت افغانستان خواستار ایفای نقش کشورهای منطقه در روند صلح این کشور شده است.

اخیرا هیئتی از مقامات طالبان از تهران بازدید کرده و با مقامات جمهوری اسلامی دیدار کردند.

«فریدون خوزون» معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان ضمن استقبال از ایفای نقش ایران در روند صلح گفته بود که جمهوری اسلامی برای تسهیل مذاکرات بین‌الافغانی با گروه طالبان تلاش می‌کند.

کارشناسان معتقدند، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش سازنده را در روند صلح این کشور ایفا کند زیرا دولت افغانستان و گروه طالبان نسبت به سایر کشورهای منطقه به جمهوری اسلامی اعتماد بیشتری دارند.

پیش از این نمایندگان سنا و پارلمان افغانستان نیز درباره حسن نیت پاکستان، آمریکا و کشورهای عربی در روند صلح این کشور ابراز تردید کرده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.