مؤسسه آموزشی «همکاری برای صلح» قزاقستان با دریافت گواهینامه‌های سازمان ملل، حق آموزش نیروهای حافظ صلح برای شرکت در عملیات‌های بین المللی را به دست آورد.

قزاقستان مجوز آموزش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را به دست آورد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مؤسسه آموزشی «همکاری برای صلح» قزاقستان با دریافت گواهینامه‌های سازمان ملل، حق آموزش نیروهای حافظ صلح برای شرکت در عملیات‌های بین المللی را به دست آورد.

اسناد مربوط به انطباق دوره‌های آموزشی «حفاظت از مردم غیر نظامی» و «افسران ستادی سازمان ملل» با استانداردهای این سازمان که از سوی مربیان قزاق تدوین و در پایگاه «کازسنت» تدریس می‌شوند، توسط «ژآن پئیر لاکرئوا» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور عملیات حفظ صلح این سازمان به امضا رسید.

پیش از صدور گواهینامه‌های مرتبط روش‌های آموزش نیروهای حافظ صلح در قزاقستان مورد بررسی و همچنین «سعید تفید» رئیس دپارتمان سازمان ملل در امور عملیات حفظ صلح در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به «آلماتی» سفر کرد.

وی ضمن سفر به قزاقستان پایه‌های مادی و فنی موسسه آموزشی کازسنت و سطح آمادگی مربیان را بررسی و محتوا و انطباق برنامه‌های آموزشی با استانداردهای سازمان ملل را ارزیابی کرد.

کازسنت تنها موسسه آموزشی منطقه است که عضو انجمن بین المللی مراکز مربوط به آموزش نیروهای حافظ صلح می‌باشد.

دوره‌های آموزشی کازسنت به منظور آماده سازی نیروهای حافظ صلح برای فعالیت در ستاد و ماموریت‌های سازمان ملل برگزار می‌شوند.

آشنایی با اساس، اصول و اهداف فعالیت حفظ صلح بخشی از برنامه‌های این موسسه آموزشی به شمار می‌رود.

در دوره‌های این موسسه آموزشی همچنین به مسائل مربوط به حفاظت از مردم غیر نظامی و ویژگی عملیات‌های مختلف سازمان ملل در زمینه حفظ صلح اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.