فرماندار گناباد از پرداخت ۴۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش کشاورزی این شهرستان طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.

۴۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در بخش کشاورزی گناباد پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی به مناسبت روز جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مدیریت جهاد کشاورزی گناباد افزود: از این میزان تسهیلات ۳۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال در بخش اشتغال روستایی و ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در قالب ۹۰ طرح به متقاضیان پرداخت شده و زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی گناباد با وجود استعدادهای بسیار و بیش از ۶۰۰ رشته قنات با مشکلات مهم از جمله خرده مالکی و هدر رفت آب مواجه است، گفت: دولت تدبیر و امید و جهاد کشاورزی تلاش می کند با کشت های یکنواخت و پایدار از اتلاف این سرمایه خدادادی جلوگیری کند و باید با یک فرهنگ و الگوی سازی مناسبت به این مساله توجه داشت.

وی افزود: گناباد از مناطق مستعد استان خراسان رضوی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص پسته و زعفران و گیاهان دارویی محسوب می شود و ثبت نظام زعفران گناباد مبتنی بر قنات در فهرست آثار جهانی سازمان خواروبار سازمان ملل متحد (فائو)، نقش مهمی در معرفی زعفران با محوریت این شهرستان در سطح بین المللی دارد.

قربانی گفت: گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.