محسنی بندپی گفت: هیچ نگرانی بابت تأمین نیازهای شهروندان وجود ندارد.

استاندار تهران: نگرانی بابت تأمین کالاهای اساسی در پایان سال وجود ندارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جلسه پیشگیری از فعالیت‌ برندهای قاچاق استان، صبح امروز(شنبه) با حضور محسنی بندپی، استاندار،  سردار مؤیدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، حسن‌بیگی، سرپرست معاونت امنیتی، انتظامی استاندار و اعضای ستاد در محل استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در حاشیه این جلسه، ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای تنظیم بازار در ایام پایان سال، اظهار داشت: در این راستا، تمامی راهکارها و تمهیدات در نظر گرفته شده و هیچ نگرانی بابت تامین نیازهای شهروندان وجود ندارد. به عنوان نمونه، ظرفیت‌های پرورش مرغ، ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده و در باقی مسائل نیز در حوزه تامین کالاهای اساسی و مواد غذایی مردم هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: باید تدابیر لازم برای تامین مواد غذایی مورد نظر مردم برای شرایط ویژه در نظر گرفته شود واین مسئله به عنوان تکلیف دولت و مسئولین بوده و ما نیز به عنوان استاندار تهران، تدابیر ویژه‌ای را در این حوزه در ابعاد متخلف به کار گرفته‌ایم. در کل طول سال و بخصوص ایام منتهی به عید نوروز نیز این تدابیر پابرجا خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان تهران همچنین در ادامه، ضمن اشاره به بحث استقلال ستاد تنظیم بازار استان از ستاد کشوری، یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که همه اموراتی که در استان‌ها به صورت مستقل رسیدگی می‌شود، در تهران نیز به سبب لزوم رصد و رسیدگی مقام عالی دولت در استان به شکل مستقل مورد رسیدگی قرار بگیرد. به مرور این مسئله را دنبال کرده و پیگیر آن هستیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی مانند دارو، مواد پروتئینی و لبنی و امثال آن، جزو ملزومات ویژه شهروندان هستند که استانداری تهران، تامین و تسهیل دسترسی به این کالاها را برای مردم در دستور ویژه کار خود قرار داده است.

وی همچنین ضمن اشاره به نررخ کالاهای عرضه شده نیز تصریح کرد: کالاهای اساسی از ارز یارانه‌ای برخوردارند و نرخ آن‌ها چندان دستخوش تغییر نشده است. با این حال در شرایط ضرور نیز برای کالاهایی نظیر مواد پروتئینی، گوشت گرم قرمز و گوشت سفید، وزارت جهاد کشاورزی، انسجام خوبی را در راستای تمهیدات مورد نیاز به کار گرفته است.

استاندار تهران در پایان نیز گفت: قیمت‌ها اکنون در کنترل بوده و تحت مدیریت هستند تا مشکلی برای تامین نیازهای اساسی مردم ایجاد نشود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.