رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا بر این باور است که روابط بین رئیس جمهور ایالات متحده و همتای روسی وی خطرناک است.

پلوسی: روابط ترامپ و پوتین خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نامه ای به مناسبت سال جدید میلادی خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشته است که مسکو آماده مذاکره با ایالات متحده است.

پوتین همچنین بر این نکته تاکید کرده است که روابط بین دو کشور اهمیت راهبردی برای امنیت بین المللی دارد.

نانسی پلوسی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی تاکید کرد: روابط بین ترامپ و پوتین خطرناک است. من تصور می کنم رابطه بین رئیس جمهور آمریکا با اراذل و اوباش در سراسر جهان، حیرت انگیز است... ولادیمیر پوتین، واقعا؟ تصور می کنم این روابط خطرناک است.

روابط پوتین و ترامپ به یک مساله مایه نگرانی در ایالات متحده تبدیل شده است به خصوص اتهامات مربوط به تبانی کمپین انتخاباتی ترامپ با کرملین به این نگرانی ها دامن زده است.

این در شرایطی است که ترامپ بارها تحقیقات رابر مولر دادستان ویژه پرونده روسیه را محکوم کرده و مسکو نیز اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است.

ترامپ و پوتین در جولای ۲۰۱۸ میلادی نشست رودررویی در هلسینکی پایتخت فنلاند داشتند. هنوز جزئیات زیادی از این نشست فاش نشده است. البته روسای جمهور دو کشور گفته اند که این یک دیدار موفقیت آمیز بوده و دو طرف به دنبال ارتقای روابط هستند. ولی منتقدان و رسانه های خبری آمریکا تصمیم ترامپ برای دیدار با پوتین را "خیانت" می دانند.

در حالی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دخالت کرده ولی ترامپ این جمع بندی را قبول نکرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.