خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: مناطق روستایی دورافتاده را در اولویت طرح برچیدن بخاری های نفتی مدارس هستند.

آمار و ارقام مدارس نیازمند گازرسانی تا۲۴ ساعت آینده اعلام شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، با حضور محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نشست ستاد گازرسانی به مدارس و برق رسانی به روستاهای استان تشکیل شد و شجاعی در این نشست مناطق روستایی دورافتاده را در اولویت طرح برچیدن بخاری های نفتی مدارس اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در سفر به شهرستان فاروج بحث برچیدن بخاری های نفتی و گازرسانی به مدارس و برق رسانی به روستاهای باقیمانده استان به عنوان اولویت کاری استان مطرح شد و در این سفر تاکید کردیم اعتبارات لازم برای تحقق این اهداف تامین می شود.

شجاعی خطاب به فرمانداران و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس یادآور شد: بازه زمانی تعیین شده برای گازرسانی به مدارس یک ماه است بنابراین در گام نخست باید تعداد این مدارس مشخص باشد.

وی افزود: تا ۲۴ ساعت آینده آمار و ارقام مدارس نیازمند گازرسانی توسط سازمان نوسازی مدلرس و آموزش و پرورش اعلام و بلافاصله برای تایید و بررسی نهایی به فرمانداری ها و سپس بخشداری ها ارسال شود و روز دوشنبه این هفته زمان اعلام فهرست نهایی خواهد بود.

شجاعی تصریح کرد: مشکلات مدارس مانند نیاز به برق رسانی و گازرسانی در این فهرست مشخص باشد تا تقسیم وظایف به درستی انجام گیرد و شرکت تامین کننده بخاری های نیز با ترک تشریفات در بازه های زمانی مختلف تا ۱۵ روز آینده بخاری ها را تامین و با رعایت اصول ایمنی کار نصب را انجام دهد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: طی صحبت با قائم مقام وزیر کشور قول مساعدت برای تامین اعتبار داده شده است و اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان باید پیگیر باشند و تاکید دارم برای اجرای این طرح بهانه نیاورید.

شجاعی بار دیگر بازه زمانی یک ماهه برای اجرای طرح گازرسانی به مدارس را یادآور شد و گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تمامی نیروهای خود را به طور کامل برای اجرای این طرح به خدمت بگیرند و مکاتبات ستاد را سریعا پاسخ دهند و معطل کسی نشوند.

شجاعی بر صفر رساندن بروکراسی اداری در اجرای این دو طرح تاکید کرد و افزود: برای اجرای این طرح و دیگر امور ، استان منطقه بندی می شود و در پیگری موضوعات، مشاوران استاندار مسئول خواهند بود و مدیر کل حوزه استاندار هم روزانه از اقدامات اجرایی تمامی متولیان امر برای بنده گزارش خواهد داشت.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: در طرح گازرسانی به مدارس اولویت با مناطق دورافتاده روستایی است، چرا که در زمان بروز حادثه در مناطق نزدیک تجهیزات اطفای حریق وجود دارد اما تبعات این حادثه در مناطق دورافتاده بسیار سنگین است.

شجاعی خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی خود تاکید کرد: در بحث گازرسانی به مدارس دچار چانه زنی فرمانداران و مردم نشوید و روند اجرای طرح مطابق با برنامه زمان بندی و مسیر تعیین شده پیش برود.

وی ادامه داد: برخی مدارس در کانکس ها برپا هستند که تا فردا ظهر کارشناسان مربوط راهکار اجرایی چگونگی برچیدن بخاری های نفتی با رعایت ایمنی بالا را ارائه دهند و در خصوص مدارس عشایری استان نیز منطبق بر قانون مشکلات بررسی و تقسیم وظایف انجام گیرد.

وی گفت: در مورد مدارس تخریبی استان نیز اداره کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و فرمانداران بازه زمانی انتقال دانش آموزان به مدارس تازه تاسیس را اعلام کنند و این جابجایی هر چه سریع تر انجام و مدارس تخریبی، تخریب شود.

بحث برق رسانی به روستاهای استان دیگر دستور کار این نشست بود که نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: برای اجرای این طرح باید مباحث اجتماعی و فرهنگی بررسی شود و در روستاهای دارای خانوار پایین بحث تجمیع و اسکان مردم در مناطق دارای خدمات مانند برق، گاز و آب می تواند راهکار مناسبی باشد؛ بنابراین فرمانداران با کمک بخشداران و دهیاران این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهند و اعلام کنند.

شجاعی گفت: ستاد گازرسانی به مدارس و برق رسانی به روستاهای استان تشکیل شد و تاکید دارم این اقدامات به عنوان یک وظیفه در دستگاه های اجرایی پیگیری شود و هر دستگاه اجرایی یک کارشناس متخصص را مسئول کارها کند تا در تمامی جلسات همان فرد شرکت کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.